lördag 15 april 2017

Ett par randiga brallor

 Typisk restgarnsstickning börjar på följande sätt för mig;
plockar fram mina två papplådor med restgarn, bestämmer mig för om jag vill sticka nåt i sockgarn eller i tjockare garn, ratar den ena lådan, tömmer ut lådan på köksbordet, tar upp alla nystan och väger dem i handen, helt plötsligt är det några färger som vill vara med varandra, sorterar ut dessa färger och sen väljer jag ett projekt som passar garnet.

Den här gången var det lite tjockare garner, det bruna är Cascade 220 så tänk den tjockleken, en hel del handspunnet och så diverse nystan av köpegarn, vissa hållna dubbla för att passa ihop med de andra garnerna.
Projektet blev ett par byxor från det där garnföretaget på D som vi inte vill göra reklam för men jag har stickat det här mönstret flera gånger förut och det var skönt att sticka nåt som nästan stickade sig själv. Storleken är 3-4 år och de ska förhoppningsvis värma gudbarnet till hösten.
Fina blev det i alla fall och det var som alltid roligt att sticka i restgarner.


3 kommentarer:

Elisabet sa...

Så härligt att få användning av restgarnerna. De samlas verkligen på hög. Tips vad det går att göra med sådant är perfekt.

Helga sa...

Jättefina verkligen! Ränder är najs!

bondtösen sa...

Du ger så mycket fin restgarnsinspiration! Mitt mål är att bli bättre på att ta hand om restgarner, så är alltid roligt att se dina projekt.