onsdag 21 september 2016

Nyspunnet



Jag har fått tillbaka spinnlusten igen. Nu är det super dunder roligt igen och jag surfar nätet efter både ny slända och lockande fibrer. Men jag har så mycket vackra fibrer hemma som ligger och väntar på att bli spunna så jag tänker börja med att spinna upp dem. Av någon anledning tror jag att fibrer inte ligger lika säkert i garnskåpet som garn, det är nåt med fluffet som gör att jag tror att de formligen lockar till sig alla möjliga hemskheter.
Jag övar på att spinna tjockare och jämnt, nåt som jag tycker är svårare än att spinna tunt och jämnt och den här gången är jag riktigt nöjd med resultatet.
Fibrerna har jag köpt från Manduzana.se och det är BFL i fantastiska färgen Blueberry Pie,
Garnet blev ca 210 m/100g och jag har tvinnat det tvåtrådigt.
 

3 kommentarer:

Annika sa...

Å så fint! Det ser riktigt mjukt och härligt ut också.

Smycka sa...

Snygga färger! / Ulrica =o)

Annika sa...

Fantastiskt vackert garn i underbara färger! Har än så länge inte gett mig in på att spinna eget garn. Kepp up the good work! Det är väldigt inspirerande. Kram