lördag 19 december 2015

Hemligheter

2015 har verkligen inte varit mitt år men en utav de bästa och finaste sakerna med året som gått är att inte mindre än två bebisar fötts i min närmsta vänkrets. Det är jättefint att ha två nya små människor att skämma bort med handgjorda klappar. Nu är paketen skickade och öppnade och jag kan visa vad jag sytt och stickat under hösten, det har varit svårt att vara hemlig.
 Bebis nummer ett, som föddes som nummer två, fick ett litet sytt djur med stickade kläder. Jag har hittat inspiration lite var stans på nätet men jag har inte följt nån beskrivning utan ritat och sytt på fri hand. I paketet låg också en rätstickad kofta i handspunnet garn som legat rätt länge och väntat på en bebis, mönstret kommer från det där danska häftet "Sticka till baby på stickor 3". För att matcha koftan sydde jag en randig petrol och olivgrön body med omlottringning och ett par muddbyxor av finaste ekologiska trikån från Lillestoff.

Älskade fadderbarnet fick också ett djur och en pyjamas i störtgulligt uggletyg. Första gången jag sydde en sån här hel dress med knäppning i grenen och det var inte så svårt och väldigt roligt.

3 kommentarer:

Heidi sa...

vilka härligt färgglada kläder! Jättefina!!

Löpmaskan sa...

Väldigt fina detaljer på den lilla koftan. Supersött alltihop!

maria carlander sa...

Alltså, så sjukt söta figurdjur! Älskar sjalen på den första! Och barnkoftans färger gör mig så himla glad - vill gärna göra en likadan direkt.