tisdag 23 juni 2015

Ännu mer sockstickning

Förra året stickade jag sockor som en galning till mig själv. I år stickar jag fortfarande sockor som en galning men till alla möjliga nära och kära. Den allra närmaste, nämligen han den där jag bor ihop med, ska få ett gäng sockor till sin födelsedag i höst har jag tänk och här är de första paren ut. En av var har det blivit så det är väl bäst att lägga upp till makarna på en gång.


 Ett par Anna (länk till mönstret på Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/anna-37) blir det även till Per, jag tycker att mönstret är väldigt unisex och passar lika bra oavsett kön. Det enda som kan behöva anpassas är garnåtgången och möjligtvis antal varv på hälen innan minskningarna börjar.
Det här paret fick bli ett restgarnspar i gult, grått, blått och grönt, färger som harmonierar bättre med varann än vad man först kan tro.
 Dessutom stickar jag på ett par väldigt vanliga tå-upp strumpor i Zauberball Crazy som jag har haft i garnskåpet i en evighet. Mitt första par i det här garnet tro det eller ej, gillar den här färgställningen mycket men jag har tappat bort banderollen så jag vet inte vad den heter. Alldeles lagom trött tv-stickning är precis vad en trött gök behöver ibland.
Och jo jag har köpt en ny kamera, en Canon 700 D, nu är det bara att öva och läsa manualen. Tack för alla era tankar och råd om kameraköp!

1 kommentar:

Heidi sa...

Vilken perfekt present med en hög av dina fina handstickade sockar!