söndag 10 augusti 2014

Sista paret ut i dödergöks sockutmaning!

 Mönster; Ett väldigt simpelt tå-upp mönster med resår uppe på foten, Fleegle häl och en liten fläta på benet för att det skulle hända någonting. Helt otroligt att jag stickat åtta par över den här sommaren och att jag nu har åtta fina oanvända sockpar att ta fram till hösten och bara njuta av. Men mer om det en annan gång (jag tänker summera sockutmaningen i ett eget inlägg).


Garn; Det här paret sockar handlar bara om garnet. Jag blev kontaktad av Gro som står bakom namnet Moods of colors (mooodsofcolors på instagram) och hon frågade om jag ville testa ett av hennes garner och det var klart att jag ville. Gro färgar både fibrer för spinning och garn i helt ljuvliga färgglada nyanser. Det här är det tjockare sockgarnet i DK-vikt och som ni ser räckte en härva alldeles lagom för ett par sockor till mig (storlek 38), jag blev faktiskt förvånad över att det räckte så långt. Jag är så nöjd med både färgen och känslan i garnet och jag kan verkligen rekommendera ett besök i Moods of colors Etsy-shop.

Stickor; 3 mm strumpstickor.




3 kommentarer:

heidi sa...

Det har varit ett nöje att läsa, och se bilder på dom sockra som du har stickat under sockutmaningen, både på bloggen, och på instagram.

och som vanligt avslutar du i stor stil med ett par sockar i en helt ljuvlig färgskala:)

Emma - Distorsion sa...

Supersöta sockor! =) Garnet ser verkligen ljuvligt ut i denna fina form :)

Manduzana stickar sa...

Färgerna i garnet är verkligen fina!