lördag 9 augusti 2014

Avigmaskans sjal

 Mönster; Jag har stickat den här sjalen en gång förut för flera år sen och den är en verklig favorit som blivit väl använd. Trots det lite torra namnet Avigmaskans sjal så är det en mycket rolig stickning som gör spetsnörden i mig alldeles lycklig. För är det nåt jag älskar att sticka så är det stora sjalar i repeterande spets.
Jag vet inte hur många omgångar av mönstret jag stickade men jag gissar fler än vad det står i mönstret.
Den här sjalen var en födelsedagspresent till min syster som jag fotograferade lite hastigt innan jag slog in den. Färgen är något mindre blaskig i verkligheten.

Garn; Fem nystan Rowan wool cotton i färgen 494 (tror att den heter hedge), så otroligt supermysigt garn att sticka i, kan bara säga bra saker om det. Färgen är jättevacker också och garnet är så mjukt och sjalen fick ett väldigt fint fall.

Stickor; 4 mm




4 kommentarer:

Annika sa...

Underbart vacker!

annasaviga sa...

Så fin den blev din sjal, jag gillar att du gjort den så stor! Misstänker att mottageren blir mycket glad.

Den sjalen var den första spetssjalen jag stickade och hittills den enda sjal som jag stickat två gånger.

heidi sa...

vilken fin sjal!! Perfekt nu när augustikvällarna börjar bli lite kyliga:)

Manduzana stickar sa...

Vad stor och fin den blev!