lördag 14 juni 2014

Monkey

 Mönster; Mitt femte par i Dödergökssockutmaning har varit färdiga ett tag men jag har inte riktigt orkat blocka dem för ens nu. Mönstret är den gamla godingen Monkey av Cookie A, en klassiker som alla redan har stickat men har du inte gjort det så gör det! Ett väldigt lätt spetsmönster som ändå ger fin effekt. Dessutom så är det ett mönster som passar bra till ett mångfärgat garn och det är inte så lätt alla gånger.

Garn; Gamla hederliga Drops Fabel i en färg som jag inte vet numret på men den är fin tycker jag.

Stickor; Det enda tipset jag har om det här mönstret är att gå ner i stickstorlek, jag stickade på 2,25 mm men har du smala fötter så skulle du kunna gå ner till 2:or. (Mönstret rekommenderar alltså 2,5 mm.)




4 kommentarer:

Sophie sa...

Det är roligt hur olika handlag vi har när vi stickar. Jag har stickat monkeys på 2.5:or och de sitter snävt på mina rätt tunna fötter, men jag brukar iofs få till sisådär 36m/10cm men 2.5:or och sockgarn :)

Ulla sa...

Mycket bra att använda tunnare nålar för annars blir det lätt lite löst och därmed och sämre passform.

Heidi sa...

monkeys är ett av mina favoritmönster på vardagssockar - enkelt, men ändå effektfullt:)

dina är jättefina!

Svarta Malin sa...

Ska absolut testas någon gång!