fredag 13 juni 2014

Handspunnen

Hur går det egentligen med min handspunna crazy-tröja i bland annat hundhår? Jo tackar som frågar, det går bra. Sitter som en smäck och varm och fluffig utan motstycke på den här sidan av 1988. Idag har jag spunnit lite mer grått garn och det är verkligen sjukt kul att spinna nu när jag knäckt koden, vill spinna massor i sommar, måste shoppa lite fibrer så fort tillfälle ges. Nästa gång jag handlar fibrer ska jag köpa mycket mer av samma för att det ska kunna bli någonting riktigt av garnet, för det här med handspunna tröjor har gett mig mersmak.
Har du någon favorit fiber eller favorit butik att handla fibrer av?

3 kommentarer:

Heidi sa...

så fin den är!!

och färgerna passar dig jättebra!!

Kristin sa...

Fin tröja! Jag brukar handla fiber från world of wool i uk. De har massor av olika, det mesta vitt, så man får färga själv, väldigt kul :-) de har också merino i massor av färger och bfl, silke och shetland också. Man kan också göra sin egen blandning. Annars har jag ett favoritställe på etsy som heter nunoco, jättefina battar och de har tops också.

Anonym sa...

Jeg køber som regel fibre hos www.uldtrolden.dk eller www.garngalleriet.dk. Begge steder farver selv og har stoort udvalg :-)
Hilsener fra Jette