söndag 9 mars 2014

Äntligen spets!

Jag fick en otroligt fin present av Lisa förra helgen. Två härvor Deeply Wicked från Easyknits i färgen Lingon. För er som inte har upptäckt det ännu måste jag tipsa om Easyknits, det är Lisas kompis Jon som färgar fantastiskt lyxiga färgstarka garner. Jag vet att det finns ett par svenska återförsäljare men det går alldeles utmärkt att beställa direkt från den nya fina hemsidan också. Ni som ska till SiV kan stifta närmare bekantskap med Jon och hans garner eftersom han också kommer dit. 

Jag har sen tidigare en härva Easyknits garn i mitt garnskåp som ligger till sig i väntan på det perfekta projektet men den här gången kände jag att jag ville köra igång direkt. 
Efter lite mönstersurfande bestämde Lisa och jag oss för att starta en mini-KAL tillsammans. Mönstret vi föll för är Dandelion on a meadow ( finns att köpa via ravelry) en jättefin spetssjal som stickas nerifrån spetsen och sen formas med korta varv. 

Jag har börjat så smått och jag är så nöjd, det är superkul att sticka spets igen och mönstret gifter sig så bra med garnet. 

Hurra vad det är roligt att sticka! 



Inga kommentarer: