söndag 19 januari 2014

Doris

 Mönster; Doris fån Vantar för alla årstider. De här vantarna är så fina, något av det finaste jag stickat faktiskt, och mönstret är så bra att sticka efter. Spontant känner jag att jag skulle kunna sticka tio par till så roliga är de att sticka. Jag har ändrat uppläggningen men det är också allt. Jag la upp med en tubular cast on (klicka upp bilderna så syns det bättre) istället för med en i-cord och det blev jättebra. De här vantarna kommer jag att använda jämt och ständigt, känner det i hela kroppen.
 
Garn; Jag vet att det låter tjatigt men det är restgarner åter igen. Det grå är 3-trådigt Kampes som jag hade över efter min Noro-tröja, det gula är ljuvligt Colinette Cadenza och  det orangea är möjligtvis tjockare handfärgat sockgarn från Limmo-design, båda garnerna kommer från finaste Johanna. Jag valde alltså lite tjockare garner till mina vantar än vad det står i mönstret för att vantarna skulle passa mig.
 
Stickor; Jag stickade med 3 mm strumpstickor istället för 2,5 mm. 
 
 
 

11 kommentarer:

frisky frog sa...

Gult är INTE fult! Superfina vantar. =)

myzpyz sa...

riktiga gladvantar!!!

Monstermønster sa...

Vakre! Det orange omtrent gløder i fargen, skikkelig nydelig!

Anonym sa...

Jättefina!! Fina färger!! Jag gillar också Doris!

Iréne i Östersund

TB sa...

Fina vantar och verkligt bra färgkombination!

ylva sa...

Vackra färger ,

maria carlander sa...

Vad fin du är! Fin gul tröja, fina vantar, fin gök!

Manduzana stickar sa...

Dom är verkligen så himla fina, din Doris-vantar!

Linnéa sa...

Vilka häftiga! Det ser ut som dom glöder!:)

Anonym sa...

Så fina vantar!
Jag blir alltid så glad av din blogg! Har den liggandes i favoriter så att när jag känner mig lite nere kan jag gå in och läsa och titta på allt fint du gjort och gör! Det får mig alltid på bättre humör! <3

Catja sa...

Fina som snus!