fredag 20 september 2013

Ufo-bantning

Jag har lite för många gamla projekt som ligger och skräpar för tillfället och det känns lite stressande. Jag har mycket nytt som jag vill börja på och därför tänker jag köra en ufo-bantning under hösten. Fram till november hade jag tänkt ägna mig åt att rensa upp och sticka klart/repa upp sånt som hängt med ett tag.
Först ut är mina Go with the flow socks. Jag började på dem någon gång i våras och det stod länge still redan på den första strumpan. Dumt egentligen för de är superfina och jag har velat ha ett par röda strumpor jättelänge. Jag stickar i Fabel på stickor 2,25 mm och efter lite stillsamt frukoststickande och trött tvstickande är jag redan nere vi hälen på strumpa nummer två.
Jag kommer att instagramma mina ufon under taggen #jagbantarufon häng gärna på du med vettja! 

5 kommentarer:

Linda sa...

Bra idé att ufo-banta! Jag har inte så många ufon, men gudars skymning så de stör mig! Jag borde nog hänga på jag också...

Luxxie - Kreativt Kaos sa...

Smart att ufo-banta lite såhär på hösten. Jag körde en genomrensning i somras, så nu har jag bara några ufo:n kvar. Men jag känner inte att det brådskar med dom, så jag känner mig inte stressad av dom längre. Dom får helt enkelt vänta på bättre tider :)

Sjömans-Elin sa...

Tänkte vara lite stöddig och säga att jag inte förstår det där med ufo (brukar sticka klart innan jag börjar på nytt) men så kom jag på att jag har två vrålufon liggande. Kanske ska göra något åt dem innan jag börjar raljera? :D

frisky frog sa...

Jag har maaassor av UFO. Ibland tar jag tag i något, ibland repar jag upp. Mitt knep är att dem undanstoppade, då ser man dem inte. =)

Manduzana stickar sa...

Heja heja! Jag har bara ett riktigt UFO och det har legat längst ner i högen i säkert två år nu. Kanske, kanske borde jag ta tag i det.