fredag 6 september 2013

Liten och färgglad

 Mönster; Tro det eller ej, det händer faktiskt att jag stickar efter mönster, jag har inte helt glömt bort hur man gör. Det här är mitt favoritmönster för små bebiskoftor, den är inte så där bred och kort och konstig som många andra koftor är. Den har det glamorösa namnet Top down raglan baby sweater (ravelrylänk) men låt er inte luras av det lite färglösa mönstret, koftan är toppen!
jag har förlängt både kropp och ärmar något och så har jag låtit de aviga maskorna som markerar raglanöknigen på oket fått följa med ner på kroppen som en falsk söm. Snyggt tycker jag.
knapparna kommer från kära Lisan i något av alla hennes generösa knapp-paket. De visade sig ha den perfekta gröna färgen.

Garn; Här har det inte snålats! Jag har bara använt lyxgarn men samtidigt bara rester och jag tror ta mig sjutton att allt garn också kommit från Lisa. Det är neongrönt Debbie Bliss babycashmerino och lysande turkosmelerat Colinette Jitterbug och sen är det ett mörkare petrolfärgat Wollmeisegarn fast jag vet inte vilket. Fantastiskt att sticka i så här lyxiga garner i så glada färger.

Stickor; 2,75 mm till resårerna och 3 mm till allt annat.




10 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ååh så fint. Vad sugen jag blir på att sticka en babykofta. Får se om det kan bli en när några av mina egna är avmaskade.

Luxxie - kreativt kaos sa...

Oj, en sån fin liten kofta! Gillar verkligen färgkombinationen. Kul med lyxgarner, dom där garnerna ger ju som himla fin maskbild också :D

marremorr sa...

Jättesnygg färgkombination!! Koftan blev superfin!

Annika sa...

Vilken söt och glad kofta, jag blir också jättesugen på att sticka en egen!

September sa...

Du är verkligen en mästare på att kombinera färger, har sett det såå många gånger och den här fina koftan visar det än en gång. Ljuvlig.

Wivi sa...

Vilken jättesnygg kofta.
Finns den i lite större (typ 2 år)?

Anonym sa...

underbar!
Så fint du kombinerat alla färgerna.
Gun i Lindome

evahanda sa...

Åh, vilken vacker kofta!

Manduzana stickar sa...

Så himla fin! Du får till det så bra med färgerna.

Jennie sa...

Så fantastiskt fina färger!