tisdag 10 september 2013

Hitchhiker

 Mönster; När jag var till Halmstad i början av sommaren på stickmys så stickade Kerstin på en Hitchhiker (ravelry länk) och jag blev väldigt sugen på att sticka en egen. Så pass sugen att jag la upp till en redan på lördagskvällen i ett garn jag vann på garnlotteriet. Men jag kunde inte hålla mig till mönstret utan jag ville ha sjalen mer långsmal och jag ville ha uddar på båda snibbarna. Jag trodde att jag skulle kunna räkna ut rent matematiskt hur jag skulle göra för att vända sjalen men där gick jag bet. I stället så blev det så att jag stickade först ena halvan med ett nystan, sen stickade jag andra halvan med nystan nummer två och så sydde jag ihop med maskstygn på mitten. Blev väldigt bra tycker jag. Är grymt sugen på att sticka en till fast jättestor i något grått lite fluffigt garn, kanske en ull/silkes-blandning.

Garn; Drops delight, två nystan dvs. 100 g. Jag måste bara få säga att jag gillar det här garnet, jag vet att ingen annan gör det men jag står för att jag gillar Drops delight.

Stickor; 3 mm tror jag men det kan även ha varit 3,25 mm. Det var ett tag sen jag stickade den här sjalen.




3 kommentarer:

Kerstin sa...

Såå snygg!!!

Calla sa...

jag gillar också Drops Delight så då är vi två. ;)

Karin sa...

Haha jag gillar också Drops Delight. Har aldrig förstått det där med garnsnobberi.....