söndag 23 juni 2013

Lisas sjal

 Mönster; Det hände sig vid den tiden då kejsar Augustus var... Nä men nästan iaf. Den här sjalen har legat färdig men obloggad en god stund, kanske inte sen Jesu födelse men i alla fall i två månader. Men nu var det ju så att sjalen var lite hemlig så den behövde träffa sin ägare först innan den kunde få komma ut i bloggljuset.
Det här var ett riktigt roligt projekt, i vintras någon gång fick jag ett stort paket med rester från fina Lisa, bland annat fanns det en del bomull/lin/bambu/viskos i mjuka färger som ville bli någonting. Det kändes ganska självklart att jag skulle sticka en sjal till Lisa i hennes egna rester och valet föll på en Weaver's wool mini shawl (ravelrylänk). Jag gjorde om en del, bla tror jag att jag la upp fler maskor från början och jag la till slätstickade partier för att det skulle hända lite mer. Jag gillar verkligen formen på den här sjalen det går att svepa in sig i den på ett annat sätt än vad det går att göra med en trekantssjal. Den är rolig att sticka också.
Men roligast av allt är att se hur fin Lisa blev i den!

Garn; Nej jag har ingen aning, allt saknade banderoller i stort sett, Lisa vet kanske. Det mörkblå är i alla fall bomull/lin från Drops sen kan det vara vad som helst.

Stickor; Jag vill säga att jag stickade på stickor 4 mm så då gör jag det.

Fina Lisa!

5 kommentarer:

Visa Lisa sa...

Fina Göken!
TACK TACK TACK TACK TACK igen!
Här har jag snott dina bilder och skrivit ett par meningar själv:
http://www.visalisa.se/2013/06/sjalpresent.html
PUSS!

Iréne JB sa...

Jättefin! Formen ser verkligen skön ut när man vill svepa in sej.

frisky frog sa...

Superfin!

Manduzana stickar sa...

Den är verkligen fin och passar Lisa perfekt :)

miastick sa...

Det där är verkligen sjalarnas sjal, älskar den! Vad fin din/Lisas blev!