fredag 22 februari 2013

Prickiga muddar

 Mönster; Det här är muddarna som jag lärde mig sticka när jag var i Rättvik. Jag tror inte att Lisa lagt ut något särskillt mönster till dem men de finns i hennes material till dubbelstickningskursen hon håller ibland och som jag hade förmånen att få gå i januari.
De är alltså stickade i dubbelstickning och jag har fallit för tekniken totalt, jag älskar de möjligheter som den bjuder på främst i mönsterstickning. De här är mina allra första och det syns att mina händer inte var så vana vid tekniken än, lite här och var skiner det andra garnet igenom men det ger mig bara ännu mer blodad tand.

Jag lärde mig också en ny fin fin uppläggning som jag använt till dessa, cable cast-on, och jag avmaskade sen med i-cord avmaskning.

Stickor; Först la jag upp på en rundsticka 3,25 mm men sen stickade jag muddarna på strumpstickor 3 mm.

Garn; Garnet gör också de här muddarna alldels speciella och underbara för garnet är rester från finaste Johanna och jag tror att hon kom fram till att det gula är Colinette Cadenza (helt fantastiskt magiskt garn) och de grå är mellan raggi från Järbo. En utav mina allra finaste färgkombinationer.



9 kommentarer:

marremorr sa...

Jag älskar färgkombon gult-grått! Muddarna blev superfina! Du har verkligen lyckats bra, jag gillar även kanterna, mycket fina!=0)

ozelote sa...

Oh, de var jättefina! Dubbelstickning är superkul, när man kommer in i det går det rätt snabbt, eller iallafall snabbare än man trodde att det skulle gå... :P

ylva sa...

skitsnygga !!!

emma sa...

Jättefina och så coolt att de är vändbara!
Jag har småprovat dubbelstickning nån gång men inte lagt tillräcklig tid för att riktigt förstå det eller fastna.
Snyggt!

MJsson sa...

Dubbelstickning verkar jätte-kul ! Får kanske bjuda in VisaLisa till min lilla butik i höst när jag kommit iordning !
Dina va jättefiiina !! Härlig färgkombination !! Verkligen =D

Manduzana stickar sa...

Dom är så snygga! Färgerna grått och gult är verkligen assnygga ihop.

Anonym sa...

I do consider all the ideas you've presented to your post. They're very
convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too brief for newbies.

Could you please prolong them a bit from next time?
Thank you for the post.

Review my weblog; wordpress tutorial website

Anonym sa...

The key benefits of The Widescreen Hd tv

Also visit my blog post ... paday loans uk

Anonym sa...

Hello, my name is Ufuk My name is Server I have
myy suspicions of it," said Jehan, taking him by the hand," you know my name!
There was nothing mocking or ironical in the priest's glance, it was easy
to see that on his side, a sound of tambourine and castanets had
reached his ear.

Loook into my web-site; pet rescue saga cheat level 206