fredag 13 juli 2012

Svärmors-sjal

 Mönster; Det enklast möjliga, jag la upp 13 maskor och sen ökade jag i sidorna och i mitten på vart annat varv tills den ljusblå alpackan tog slut då stickade jag några till varv med delighten och sen gjorde jag en uddkant med hjälp av ökningar och minskningar. Så gick det till. Helt otippade färger för att vara mig men sen var den ju inte till mig heller och jag tycker faktiskt att den är fin fast den är lite mesblå. Jag älskar ju blåmesar så...

Garn; 1 nystan ljusblå Drops alpacka och nästan 2 nystan blå/brun Drops delight inte så mycket mer att säga om det, jag gillar faktiskt delight till sjalar. (Sade hon lite halvhögt för att liksom försvara sig själv.)

Stickor; 4mm Addi lace.




4 kommentarer:

Maria sa...

Det låter så enkelt när du beskriver. Men för mig skulle det nog vara lite klurigt.

Maritas Maskor sa...

Åh, den där blir nog svärmor överlycklig över!
Jättevackra färger om du frågar mig!
Den där blå-beigea nyansen i Delight är jättefin!

Manduzana stickar sa...

Åh, den är väldigt fin i all sin enkelhet!

Halldóra sa...

Vilken härlig sjal!!!
Så enkel, så fin.... Och kanten med: enkel men gör otroligt mycket för sjalen. Kul för svärmor :-)!