söndag 19 februari 2012

Angee

Mönster; Angee (ravelrylänk) av Cookie A. Jättefint ganska lätt mönster från henns bok Sock Innovation. Perfekt för att komma tillbaks på spets-socksticknings-banan igen. En present till min svärmor så de är lite långa för mig. Typisk avslappningsstickning.

Garn; Araucania ranco multy i en jättefin färg som jag fått i present. (Jag har en hel härva till och den ska jag defenetivt göra någonting till mig själv av). Ranco är ett älsklingsgarn att sticka sockor av, lite tjockare än de tunnaste sockgarnerna och med en skön känsla.

Stickor; 2,5 mm strumpstickor i bambu. Finemang på det hela taget.











4 kommentarer:

MinaStickor sa...

Tjusigt mönster!

Petronella sa...

Du är så snabb! Jättefina!

Löpmaskan sa...

Vad du är produktiv, jag skulle få kämpa med ett par såna sockor i flera veckor, kanske månader. Ungefär hur lång tid tar det för dig att sticka ett par?

miastick sa...

Fina! Tack för Aileen-kommentar som gjorde mig glad :)
När ska du ha tvåändsstickningskurs nästa gång?