onsdag 2 november 2011

Tack

Först måste jag tacka för alla peppande och insiktsfulla kommentarer jag fått och får. Det är många som vet hur det kan kännas i November och det är alltid skönt att inte vara ensam.
Jag stannade hemma idag min sista arbetsdag innan lovet. Förkyld och trött och eländig och ur funktion. Ligger i gästsängen under filten och lyssnar på Harry Potter.
Låter tankarna fara som de vill. Stickar lite och virkar lite planlöst. Får en julklappsidé eller två.


Stickar halvsmå Lovikkavantar av Eskimo jag hittade i en låda. Mjukt och väldigt lila. Fint tycker jag. Någon gång ska jag sticka ett par Lovikkavantar till mig själv, med broderier på. Någon gång.








5 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Ja ibland behöver man tid att hämta igen sig. Fint är det med mormorsrutor och vantar som lyser upp höstmörkret.

Martina sa...

Vackert med lila lovikka! Du är en bra inspiratör!

Maja sa...

Härligt med färg!
Om du går in "till mig" får du se min lila "hatt".
Krya på dig och kom ihåg att slappa och hämta igen dig under lovet!
Kram

skapa och inreda sa...

Gillar färgstarka stickade saker.
Dina vantar är så fina :)

Annika GW sa...

Det var fint med lila! Lite annorlunda! Det gillar jag! / Annika