tisdag 12 juli 2011

Strössel - babytröja i alpacka

Mönster; Latte baby sweater, fast min liknar mest tuttifrutti strössel. Ett fin fint litet mönster på danska. Första gången för mig men det var lätt att förstå och inga problem alls. Jag är smått kär i den här tröjan, den är så snyggt arbetad med sina invikta fållar och sitt lilla knappsprund i halsen. Storleken känns vettig för en nyfödd också , jag har förlängt den något i kroppen , men vi får väl se när bebben väl kommer. Jag tänker sticka en till tröja efter det här mönstret men jag tror att jag ska göra om det till en kofta då. (Lättare att ta av och på ju.)

Garn; Det första jag stickat av den mycket generösa garngåvan jag fick förra veckan. Det multifärgade är Artesano 100% alpaca 4 ply och det mörkrosa är Drops alpaca, det ljusrosa är också alpaca men det hade ingen banderoll. Jag tror att det är den tjockare varianten av Drops alpaca.Inte särskillt mycket garn gick åt, kring 50 g skulle jag tro.

Stickor; 3mm rundsticka och strumpstickor till ärmarna.



















3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad söt! Kul att du gillade garnet.Kram Åsa

disa sa...

Åh, så söta babytröjor!! =)

Maritas Maskor sa...

Ljuvligt söt! Som en karamell!!