söndag 17 juli 2011

Sockor och hat



Behöver knappar, vill ha röda. Tror att det skulle vara fint.



Har tagit tag i de tvåändsstickade sockorna igen. Lägger varv till varv samtidigt som jag tänker på allting som är fel här i världen. Har varit arg så länge nu att det känns som att jag ska explodera. Har så mycket jag skulle vilja säga. Tänker att ibland skulle det vara enklare att vara 14. Gå fram i matsalen med en tallrik fil och hälla innanför tröjan. Säga att jag hatar dig för du har krossat min bästis hjärta. Hur gör man när man är vuxen?





8 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Ja, det vore så mycket enklare ibland att vara en arg tonåring.
Och hur gör man när ens bästis har krossat någon annans hjärta på ett sätt som inte är okej? Det är något jag brottats med de senaste veckorna :/

SandraKiui sa...

Supersöt kofta! Vad har du använt för mönster? :)

Anonym sa...

Va sjutton,ta det där med filen. Fastän du inte är 14. Svårt kanske bara att finna tillfället.Jenny-Ann

Mammalito sa...

Ja du man får vara som 14 igen och vara arg och verbalt hälla fil på någon och säga vad man tycker!! Usch fy fan för dem som krossar hjärtat på ens bästis!

Anonym sa...

Vad man gör? Man hjälper sin bästis att komma över det krossade hjärtat fort som sjutton! Man hittar på en massa skoj tillsammans för att visa att livet är fullt av underbara stunder och underbara människor.
Man man fortsätter sin livsresa, men högburet huvud och sin stolthet i behåll.
/Annika

Annika sa...

Jag håller med ovanstående Annika; man hjälper bästisen vidare och försöker få henne/honom att inse att det finns mer i livet. Fast visst suger det...

Dödergök sa...

Jag vill inte vera negativ men tänk om livet inte är fullt av underbara människor och underbara stunder? Tänk om hjärtat är krossat bortom all reparation? Tänk om hämd och öga för öga är det enda som är kvar? Bara en fundering...

trikada sa...

tre bela!