onsdag 27 juli 2011

Skärp till dig!

Nu är det ungefär en månad kvar tills man kan förvänta sig att den där bebisen vill komma ut. (Syrrans alltså.) Ser det här ut som en filt som ens täcker en halv nyföding? Nej, det gör det inte. Skärpning alltså! Härmed utmanar jag mig själv att endast ha tre projekt igång samtidigt tills den här filten är klar. (Ju snabbare jag virkar ju snabbare får jag börja på allt möjligt roligt med andra ord.) Dessa tre projekt är just nu mina turkosa och vita tvåändsstickade vantar, mitt försök till att skriva ner mönstret til Lina-sjalen och sen denna fördömda filt. Härtill är jag nödd och tvungen. Amen!

22 kommentarer:

doktoranden sa...

Ja, ibland får man göra som Pippi: ta sig själv i örat lite. :)

Jag har oxå ett sådant projekt, som bara måste bli färdigt innan jag får börja med andra, mycket roligare projekt.

Renée sa...

Vilka fina rutor! Jag håller på med en sjal med mormorsrutor men det går trögt... Just nu har jag tagit paus och stickar annat för jag får krupp när det går så segt! Ha det bäst!

Manduzana stickar sa...

Lycka till! Jag är inne i en period där jag har tokmånga stickningar och virkningar på gång samtidigt. Det är inte likt mig, alls. Det resulterar mest i att inget blir klart.

Iréne JB sa...

En vettig utmaning att ta till ibland, men mycket svår att hålla. Beting brukar ibland fungera för mej, x antal rutor virkade så får jag göra något annat osv.
Lycka till med dina tre projekt.
Och, ja jag ska nog lägga upp till en Haruni, men jag vet inte om jag har några lämpliga stickor lediga, men jag har cerise Malabrigo Lace som skulle fungera. Måste investera i fler kablar också, eller helt enkelt sticka färdigt något.

Nystanet Woolly I sa...

Bra, jag behövde höra det där med. :)

Anna sa...

Jag har samma problem... Massor av härligt garn som väntar på att bli sockor, vantar, mössor och andra mindre julklapps-projekt. Men först måste jag sticka klart min improviserade pippi-luvtröja i gotlandsull och en barntröja i bomullsgarn. Barntröjan går ju fort, men det gäller att ta tag i stickningen bara. För att inte tala om de två koftorna som jag ska fästa trådar och sy i knappar på...

Anneli sa...

Hihi, jag virkar sporadiskt african flowers i precis samma färger som nog också ska få bli en filt vart det lider.

Vilken härligt bortskämd bebis din syster väntar!
/Garnfröken

Cecilia N sa...

Snygga färger ihop.

Det blir nog färdigt om du som Pippi "tar dig på kommando".

Har du tur så väntar bäbisen på att filten blir klar.

Maritas Maskor sa...

Jag skrattar nästan när jag ser dina mormorsrutor!
Ja inte för att de inte är superfina, för det är de Det blir en fantastisk filt.
Näe, det är för att jag tänker på alla gånger som jag, hej och hå, har dragit igång med sådana och trott att, jo den här gången så ska jag bli klar....
Jo tjäna, rutorna räcker inte ens till en kudde innan jag har tröttnat... :)
Men jag hoppas att du ska orka få till dina rutor, så att jag får se hur den färdiga blir :)
Faktum är ju att det är såå mycket roligare att börja något nytt när man har fått klart sina gamla ufon...
Ha en fin onsdag!!

Otaliga projekt sa...

Jag är inte ett dugg orolig, så rask som du brukar vara så kan det inte bli något problem.
Häng i!
Sarah

Frugan sa...

Jag har citerat ditt inlägg "Idag" och länkat till dig. Hoppas det är ok! Du har satt ord på vad jag själv inte lyckas formulera.

Tack för att man får ta del av din fina blogg!

Moffan sa...

Haha! Precis så samma sak här. Men min babayfilt blev till slut klar i tid och jag skickade den idag till mottagaren.

Maria sa...

Ja, bara att jobba på då! =)

Flingan sa...

Det var fina färger på filten. Syskonbarnet kommer nog att ligga fint under den.

MiA sa...

Underbar filt!

skapa och inreda sa...

Härliga färger. Det kommer att bli en fin filt, jag vet hur det är när man vill börja på något nytt :)

Fru Purjo sa...

Ibland behöver man verkligen styra upp sig själv lite :-)

Sanna sa...

Mmm ibland blir dessa "ufon" liggandes bara för att huvudet surrar över utav nya "roligare" ideer..men det är bara att bita ihop och virka på.. =)

Katja sa...

Filten blir ursöt! Som vanligt får jag en massa inspiration av dig.... :)

Anonym sa...

Rätt så gött att höra, att även du har ufon i gömmorna.Och roligt att höra att du vill försöka skriva ner mönstret till Lina sjalen.Vill gärna bli ägare till det, om det är ok.Betalar mer än gärna en slant för det.Har idag varit i en jätte mysig garnaffär i Falkenberg och givetvis fått med lite fin fint garn hem. Som gärna blir en sjal./ Jenny-Ann

Dödergök sa...

Tack för alla fina pepp och roliga kommentarer, Särskillt Pippi-referenser gillas alltid här! :)

Å sa...

Bebisen kommer minsann sova finfint därunder, det blir jättefint!