tisdag 5 juli 2011

Imorgon

Bullar och kakor och hallon semifreddo, imorgon blir det kalas.

Märtas chokladsnittar med mandel och flingsalt, godare än pärlsocker!




Fina bullar i prickigt papper.




Jag har köpt mig två födelsedagspresenter, en handfärgad ekologisk sjal från Gudrun Sjödén och ett fint gaffelhänge som ska få bli en sjalnål av Tvärslå.










Imorgon fyller jag år. 32 år närmare bestämt. Mycket overkligt. Jag känner mig inte som en 32-åring, snarare som en blandning mellan en åldring och ett litet barn. Många tråkiga saker har hopat sig den senaste tiden och jag måste erkänna att jag är trött. Och ledsen. Imorgon ska vår äldsta katt få somna in. Ett jobbigt jobbigt beslut som växt fram den senaste tiden. Hon mår inte bra och jag mår inte bra av att se henne må dåligt. Men det kan inte hjälpas att jag känner mig som en kattmördare. Det är tungt att vara vuxen.









17 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Jag skickar flera styrkekramar till dig!!! Jag vet hur svårt det är när man kommer till den punkten när man ser sitt älskade djur lida och vet innerst inne att man gör helt rätt.
Kram!!!

Rosas blog sa...

Skickar grattiskramar och styrka att göra det som behövs. Vet hur svårt det är att fatta beslutet.
Kramisar.

Clara sa...

Grattis i förskott!

Unknown sa...

Åhh...lider med dig. Vet precis hur jobbigt det är med dessa beslut..fast de är så nödvändiga (saknar mina Birmor grymt).
KRAM!

Manduzana stickar sa...

Det är fruktansvärt att ta sådana beslut.
Hoppas att du får en ganska fin födelsedag, trots allt!

Veronica sa...

Grattis på födelsedagen, jag känner mej inte heller 32 fast jag har blivit det med =)
Ledsen för kattens skull...och din, det är alltid lika sorgligt när en liten kisse blir så pass dålig

Camilla sa...

Ingen erfarenhet att ta ett sådant beslut, kan bara i tanken stötta.

Hmmm med flingsalt, får helt tvinga dotterna att baka kaka v/s salt när hon kommer hem.

Marika sa...

Grattis i förskott!
Tråkigt med kissen, hoppas du har många vackra minnen kvar.

Tyg och otyg sa...

Grattis i förskott! Jag tror och hoppas att det är bra att vara 32, inte minst för att jag själv kommer dithän om några veckor.
Hoppas också att du kan glädjas lite på din dag trots katten och de andra tråkigheterna.

frisky frog sa...

Att vara en riktig djurvän är att kunna ta jobbiga beslut när de fyrbenta man älskar lider. Jag tänker på dig och hoppas att du får en fin födelsedag trots allt. Varken 32 eller ens 42 är så illa. ;)
/Kram

Ulla sa...

Grattis på födelsedagen.

Anna-Karin sa...

Grattis på Födelsedagen! Det som är bra med att blir 30+ är att man börjar skita i åldern totalt, i a f jag gjorde det.
Hoppas det går bra med det tråkiga beslutet. Du har faktiskt redan gjort det värsta; beslutat när det är dags. Det är superhemskt just när man är hos vetten, men sen infinner sig ett lugn, ledsamt dock, som snart övergår i kärlek.

Tvärslå sa...

Kul att du gillar hänget :)
Och grattis till födelsedagen.
Att vara vuxen och klok är inte alltid det roligaste men du gör rätt som inte tänker egoistiskt.

I det blå huset sa...

Tänker och lider med dig när jag läser ditt inlägg. Det gör så ont att mista sitt älskade djur vare sig det är av ålder eller olycka!! Jag vet.
Hoppas du får en fin födelsedag trots allt.

PippisRainbow sa...

Hipp hipp HURRA på din födelsedag!
Och en massa varma tankar på dig och din katt...

Kram!

Anonym sa...

Stort GRATTIS t dig, finaste dödergök!!
kram, kram /susan

Katja sa...

Hemska beslut... Man blir så sårbar när man skaffar djur och barn... Har själv både barn, häst, katt och hund! Fasar inför det som du står inför.. Stackare!