söndag 31 juli 2011

Haruni

Mönster; Haruni, (länk till mönstret på svenska) stickad precis så som mönstret säger. Det här är min tack-present till bloggläsar-Åsa för allt garn jag fick av henne. Garnet hade hon hemma och det var helt fantastiskt att sticka med, det var som att sjalen stickade sig själv. På bara några dagar var den klar. Jag hoppas verkligen att Åsa ska tycka om den.

Garn; Drops Baby Alpaca Silk i en djup mörkblå färg. 3 nystan och lite till gick åt.

Stickor; 3,5 mm Addi Lace rundsticka.





























15 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Det är härliga bilder på Harunin som du har tagit!
Så kul att kunna få återgälda presenten! Så glad hon ska bli!!

metamorphosis sa...

Underbar! Helt omöjligt att inte gilla den sjalen!

Renée sa...

OMG så snygg!

tilda sa...

Härlig!!!!

Elin sa...

Väldigt vacker. LIte sugen på att prova själv :-)

Akhila's Handblog sa...

Underbart vacker! Lyckos henne som far den. Hur i all varlden hinner du med sa mycket?

Nystanet Woolly I sa...

Underbar

Ulrika sa...

Fiiin!!

Å vad jag saaknar dig och längtar efter dig! Nu MÅSTE vi ses snart!
Sticka och prata ifatt och så.
KRAM!!

Lotta Sultan sa...

jättefin! vill göra!

Katja sa...

Superfin! Gulle dig som gav oss den svenska beskrivningen.... Fattar inget av de engelska!!!!

Annika sa...

Jättefin!

Manduzana stickar sa...

Helt fantastisk färg! Och sjal, såklart!

ylva sa...

fantatstiskt snygg den blev i blått!

maja sa...

urtjusig! nu kan jag också ge mig på sjalen när jag fick beskrivningen på svenska :)

Maria sa...

Jättefin! Nu har jag varit och köpt "blockningsplattor" på biltema. Ska man tvätta plagget först och sen blocka det när det är fuktigt? hur mycket ska man töja ut det när man nålar fast det?