tisdag 12 juli 2011

Garter yoke baby cardi

Mönster; Garter yoke baby cardi av Jennifer Hoel (ravelrylänk). Storlek 6 månader ungefär. Jag har gjort lite egna lösningar med 3/4 ärm och uddkanter och invikt knappslå men jag har följt maskantal och så vidare. Mycket bra mönster och snyggt resultat. Går att variera hur mycket som helst. Jag var ute efter lite retrolook och jag är nöjd. Gillar verkligen hur färgerna och knapparna passar ihop. Tänker mig att bebben borde kunna ha den här till våren, ska sticka en matchande mössa till sen, det tror jag blir bra. Det är roligt att sticka så här pass arbetade babyplagg med lite extra finnish.

Garn; Semilla DK, en blå färg och en orange. Fantastiskt garn, första gången för mig och absolut inte sista.

Stickor; 3,5 mm



















2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbar liten kofta. :)

Otaliga projekt sa...

"Lyllos" denna bebisen som kommer att få ha Dig som Moster med stort M.
Det känns som om du kommer finnas tillhands med så mycket mer för den än bara stickat.
Sarah