lördag 12 mars 2011

En glad prick

Så skönt med lördag! Solen skiner och jag plockar och fixar och njuter av att vara ledig. Lyssnar på glad popmusik och funderar på fiskbullar till lunch.
Vi har fått en hylla av min mormor som jag gillar skarpt. Min mamma eller moster har haft den på sitt rum när de var små, jag gissar att den är från 60-talet. Hyllorna har klistrad vinröd/brun vaxduk som var ganska ful och skadad så jag klädde om dem med prickigt presentpapper och nu bor våra kokböcker i den. Ja och så fågelboken förstås. Glatt och praktiskt.

Första "buketten" är intagen från trädgården. Jag tror att det är krikon, körsbärs och plommonkvistar. Jag längtar efter jord under naglarna, imorgon ska jag nog så lite fröer. Det blir inte så mycket trädgård i år (vi har så jäkla mycket annat att göra) men lite grönsaker och några krukor med sommarblommor måste jag ha nu när jag äntligen har ett hus.


7 kommentarer:

tilda sa...

Så fint och mysigt du har det!Snyggt med prickig hylla!!!

StinaKajsa sa...

Vad fint du har!

Gärdet sa...

Vilket mysigt hörn :) Jag gillar sånt man blir glad av att se och det blev jag av din fina hylla.
Imorgon ska jag oxå ta in lite, blev sugen på det nu när jag såg dina kvistar.

Anna sa...

hej visst är det vår, vi hörde lärkan igår. Ni har det så fint!

Dödergök sa...

Tack för fina kommentarer! Jag blir jätteglad. Äntligen börjar saker och ting falla på plats i vårt hus.

Sanna Johansson sa...

F*n vad fint ni har det egentligen!

Längtar tills jag kan köpa hus också!

Maria i Falkenberg sa...

Så fint det blev!