lördag 12 februari 2011

Pippivantar igen

Mönster; Mitt eget. Det fjärde paret Pippi-inspirerade vantar jag stickat den här vintern. Det här paret blev en försenad julklapp till mannen. Den här gången med rullkant och mönstrad kiltumme. Väldigt tillfredsställande stickning på något vis och så snyggt att matcha med jeans och lite "militärig" jacka. I sommar blir det en tröja till mannen i samma stil, nu har jag skrivit det på bloggen också så då måste det bli av. Han har väntat länge nu...

Garn; Naturvitt 3-tådigt Kampesgarn och rätt och blått cascades 220.

Stickor; Strumpstickor 4 mm










16 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Superläckra!
"Pippimönstret" hänger med!
/Ann-Britt

Manduzana stickar sa...

Dom passar honom :)

Iréne JB sa...

Har för mej att du också önskar dej en pippitröja. Fina vantar igen och mannen är säkert nöjd med både vantar och löfte om tröja :)
Verkar som om ni har det bra där i huset, Brax...
Ha en bra helg.

emma sa...

snyyygga!

annas alster sa...

Ååååååååh! Snälla Göken, skriv ett mönster!

Hanna sa...

Hej hopp.
Vilka snygga vantar :D
Hoppas allt går bra med renoveringen och huset.
Du har en award att hämta på min blogg, kika in en sväng :)
//Johanna

maria carlander sa...

Först när det började dyka upp pippimönster på annat än tröjor var jag... skeptisk. Men jag föll när du skrev om jeans och militärig jacka, och jag inser hur rätt du har. Fint!

Mian sa...

Läckra!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Såna gladvantar!

Maja sa...

Läckra vantar!!!
Jag har haft funderingar om att sticka en halsduk i "Pippimönstrat".
Skulle också kunna vara snyggt till jeans och "militärig" jacka.
Maja

Efwa - Medea sa...

Jättefina! Vad kul det är att läsa inlägg av dig igen!!

miastick sa...

Pippimönstret äger! Jag sitter just och stickar en sån tröja till min man, i Nepal :)
Hoppas din tvåändsstickningskurs kommer tillbaka, jag skulle otroligt gärna vilja gå den men kan inte den helgen.

Klockars Tina sa...

Jättesnygga vantar, vad glad han skall vara, mannen! Pippimönstret är så fint! Jag tröttnar aldrig. Har stickat mig en tröja, sockor, filt till lilla taxen och ett antal mössor... jag tror inte att det är slut med det! =)

Maria sa...

SUpersnygga! Jag gillar verkligen det där klassiska mönstret, och himla fiffigt och pippigt att översätta det till vantar!

Sunna sa...

de är helt underbara

Smedstad Design sa...

Jättefina vantar, vill du dela med dej av mönstret, har leta pippi vantar och strumpor länge nu : )
Yvonne