torsdag 2 december 2010

Garn till tröst och glädje

Jag är fortfarande sjuk och därmed hemma från jobbet, eller hemma och hemma. Hos mamma och pappa snarare. Dagarna tillbringar jag mest under dubbla täcken lyssnandes till Harry Potter fast ibland händer det att jag stickar lite också. Pippi är temat för årets julklappar.
Mina paket har kommit också, ett från Garnkorgen och ett från Yll o Tyll. Så kan det gå när man känner sig lite nere och hemskt förkyld. :) Bilden är usel men garnerna är dessto vackrare. Vinterns färger går som vanligt åt det lila/cerisa/röda hållet.

9 kommentarer:

by Caloweena sa...

åh vilka härliga paket! det gör genast att man känner sig lite piggare! Hoppas du kryar på dig snart så att du iaf blir tillräckligt frisk för att sticka lite! :)

Bluewhiskey sa...

Det är nästan så att jag sätter igång och dreglar över dina fina garner. Men bara nästan, jag lär ju tänka på att tangentbordet inte tål snålvatten :p

Iréne JB sa...

Mycket gotter i de där paketen. Funderar själv på att lägga en liten beställning hos yll & tyll... Fast jag inte borde.
Blir det äntligen en pippitröja till dej själv? Eller är det en julklapp?

Maritas Maskor sa...

Så himla mycket fina garner! och absolut Dödergök-färger!
Kanske hjälper de till lite att du ska krya på dig!!
Kul förresten med ett tema på julklapparna!!

Anonym sa...

Garn ger bra tröst och glädje. Jag ska också snart belöna mig med ett paket.Krya på dig./Ella.

Saras pyssel sa...

Så mycket härliga garner! Det är helt rätt att du tröstar dig med lite garner! :-)

myzpyz sa...

bra att du unnar dig vackra garner, det blir man stärkt av *nickar*
krya på-kramar

Anna sa...

åå vad kul med garn :)

StinaKajsa sa...

Verkar klokt att köpa garn när man är sjuk och har packat ner det andra! Så fint dessutom.