fredag 31 december 2010

En liten lista

Det blir ingen klassisk nyårskrönika, i år vi kör en liten lista istället.

2010 års stickning; Måste vara Hyrna, Jisses vilken sjal och vad många uppskattande kommentarer.

2010 års färg; Lila, på längden och tvären och uppifrån och ner, det enda jag inte äger är ett par lila skor men det kommer säkert det med.

2010 års ahaupplevelse; Att jag började spinna och att det var så roligt och lättare (och svårare) än vad jag trodde. Nästa år vill jag prova på det här med spinnrock också.

2010 års köp; Huset så klart! (Kommentar överflödig.)

2010 års sorg; att de röda inte vann valet och att Sverige är ett kallare land än på mycket länge.

2010 års lycka; Håkan på Hovet med fina Lina och hjärtat fullt av kärlek.


Året som gått har varit ett riktigt mellanår, många små fina stunder att bevara i hjärtat men samtidigt känns 2010 som mer svart och sorgligt än ljust och glatt. 2011 ser jag mest fram emot att flytta in i huset på riktigt, få tillbaks något slags normalt liv och njuta mer av vardagen. Och så ska jag sticka så klart, massor och baka och hänga ut lakan på tork i solen och njuta av fågelsången i min alldeles egna trädgård.


Gott Nytt år kära bloggläsare! Var rädda om ersjälva och varandra!

16 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

GOTT NYTT ÅR!!!

Efwa - Medea sa...

Önskar dig ett alldeles underbart nytt 2011.

mary-ann sa...

gott nytt stick och garnår :))

Anta sa...

Gott Nytt År och hoppas att det nya året bjuder på mycket ljus och värme med mycket stickning.
PS Hälsa mamma från Lotta i Fors DS

Daria sa...

godt nutt år:)

Maria i Falkenberg sa...

Gott nytt stick-år! Lycka till med nya huset och alla projekt!

Tina sa...

Den där fågelsången i den egna trädgården är någonting alldeles speciellt... ;o))

God fortsättning på det nya året!

Ulrika sa...

Gott nytt år, finaste Göken!

Kraaam!

Saras pyssel sa...

Ett riktigt toppenår till dig!!!

Emma sa...

Gott nytt år! Hoppas du får ett superbra 2011! :)

Anonym sa...

Ett riktigt gott nytt år till dig också!
Hoppas du fortsätter skriva mycket i din blogg, för det gör mig så gott!
Kram Anna

Maria sa...

Det där med att hänga lakan på tork och höra fågelsång i sin egen trädgård, det är en STOR lycka och njutning!

Linda sa...

Gott nytt år till dig också! Och all lycka med hus och allt annat. :)

Anna sa...

hej , även jag längtar efter fågelsång i min trädgård. och att få ta huset i besittning. Ska bli kul att följa din inflyttning!

frisky frog sa...

Tack för all inspiration du gett oss under året. Önskar dig ett ljust, kreativt flyttainihuset-år!

Agata sa...

Visst är det bra med renoveringar som leder till fler eluttag. I de rum som är renoverade i vårt hus har vi hyggligt med eluttag, men av någon anledning så satte de förra ägarna inte in uttag i trappen eller i hallens ytterväggar när de renoverade på 70-talet. Så där blir det skarvsladdar.
Ska bli spännande att se ert hus när det är klart!