fredag 23 juli 2010

Den stora blockaredagen

Frukost under äppelträdet med tillhörande frukoststickning.
Organiserat kaos.

Jag hade nästan glömt bort den här koftan men nu ligger den i stäck på köksbordet långt borta från vita papillonhår. Jag blockar bara knäppkanten hårt och resten fick en försiktig utslätning bara. Jag tror att den kan bli fin till hösten utanpå långärmad klänning.


Vantarna blev klara efter frukosten och ligger nu och torkar i torkskåpet efter ett välbehövligt bad. Mönstret kommer så småningom på det ena eller andra viset.




7 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

När jag läser din blogg så inser jag , både med text och bild, att du är en riktig livsnjutare.

Det är så skoj när jag ser att du gjort ett nytt inlägg.

Ha en go sommar
Eva.

Ulrika sa...

Jag kan inte sticka. Eller, ja, jag har ju inte ens övat så jag kan inte veta, kanske är jag värsta naturbegåvningen... Men jag hänger runt på en del stick-, virk- och sybloggar. Vad menas med "blocka"?

Saras pyssel sa...

Jättesöt kofta, den blir nog suverän till långärmad klänning!

Anonym sa...

Flitig som vanligt med fina alster.Du ger så mycket inspiration.Var det den koftan du fått olka färgbad på garnet,så tycker jag det blev jättefint.Kram./Ella.

Dödergök sa...

Eva i Halmstad! Vilken fin kommentar, tack så mycket Eva!

Ulrika! Härligt att kanske ha en dold talang så där, själv är jag övertygad om att jag är jättebra på att spela fiol.
Blockning innebär att man först blöter upp det stickade plagget och sen spänner ut det till önskad form och så får det torka på det viset.


Saras pyssel! Tack! Jag hoppas på det.

Ella! Ja det är den koftan med helt olika härvor, jag tycker också att det blev okej till slut ändå. Tack så mycket!

Sommarfröken sa...

Hejhej!
Skönt att det är fler som har frukost och stickning samtidigt!! Ofta kommer stickningen före frukosten dessutom :-))

Ha det bäst och fortsätt njuta!
Kram från Sommarfröken

Annika sa...

Koftan är jättesnygg! Vad som helst långärmat under blir nog fint!