måndag 17 maj 2010

Virkad bohemisk väska


Mönster; Nja egentligen har jag ju inte använt ett riktigt mönster utan jag har kopierat Nice 'n' Spicy mönstret genom att titta på bilderna. Min största inspiration är Eva i Halmstads jättefina väskor. Allt material till den här väska är antingen loppisfynd eller restgarner. Inte så illa faktiskt. Till och med sytråden som jag sytt fodret med är loppisfynd.
Garn; Rester som sagt, mest muskat men även lite handknit cotton och ett bomulls/bambugarn som jag glömt bort namnet på. Jag har virkat ihop allt med tunnare rosa virkgarn.
Virknål; 3,5 mm

Här ser man hur jag sytt fast handtagen på insidan med hjälp av duffelknappar.


16 kommentarer:

Viffla sa...

Vad fin den blev! När jag blir stor ska jag också bli bohem. Så det så! :)

Anonym sa...

Den är såå fin :)
Härligt att se din kreativitet och känsla för smak!

Krickelina sa...

Ah härligt! Den blev jättesnygg!

Eva i Halmstad sa...

Så fin den är.
Tack för fina ord om mina väskor.
Ha en underbar vecka
Eva.

Manduzana stickar sa...

Den blev riktigt fin!

Linda sa...

Underbar bohemväska! :)

Helena sa...

Du är verkligen kreativ, och väskan är jättefin.
www.grytlappen.blogspot.com

emma sa...

finfint!

Anette sa...

Vilken toppenfin väska!

Anonym sa...

Glad sommarväska.
Ha det skönt nu när värmen kommer.
Kram./Ella.

Unknown sa...

Jättesnygg! Jag beundrar verkligen dig och din kreativitet!

Susilull sa...

Superduper nice! Så cool!

Tvärslå sa...

Oj va den blev snygg :)

Cina sa...

Supersnygg! En riktig karamell. :)

Anonym sa...

Åh, Göken va fin din väska blev, en riktig nostalgitripp, med inslag av "recykling", livet blir gladare när man tittar på dina alster.Kram från mostern.

Pysselfarmor sa...

Hoppla där det var en riktigt snygg väska! En glad-väska!