söndag 29 november 2009

Adventsljus även om alla brinner på en gång. Imorgon får riktiga staken leta sig ner från förrådet, idag har jag varit på IKEA hela dagen och nöjer mig med en mugg av den godaste glöggen under filten i soffhörnet. Ljusstaken är nyfyndad och nymålad (igår kväll efter lussebullsbaket), amaryllisen i fina krukan fick jag i present av mina kursdeltagare. När jag tänker efter är allt utom den och glöggen loppisfynd. Vackrare och miljövänligare än allt IKEA-pynt i världen. (I alla fall i mina ögon.) Nu ska jag bara andas och njuta av stillheten och lugnet här hemma.
En god första Advent önskar jag er alla!




5 kommentarer:

Sofia sa...

Åh va mysigt ni har det hemma i Gökboet! ;) Trevlig advent till dig, maken o de fyrbenta oxå!

curiosa´s stickerier sa...

Tack, önskar dej detsamma!

Efwa - Medea sa...

Riktigt mysigt ser det ut. Vad fin ljusstaken blev när du målade den.

Anonym sa...

Detsamma! Har också njutit av lussebullar, glögg, pepparkakor och lite solsken.
Iréne JB

teresa sa...

Ikea i all ära, men ibland får jag panik där av all konsumtion o slit-o-släng-produkter. Loppis är en fin motvikt. Har en precis likadan glasljusstake som din på bilden, som jag också köpt på loppis. Den är så fin. Trevlig advent!