måndag 27 juli 2009

På väg i mål

Okej då, jag har väl inte bara avslutat gamla ufo:n den här helgen. Det blev ett par färgsprakande halvvantar till hösten också. Jag blev så inspirerad när jag såg vännen Å:s norskvantar så jag lånade mönstret och nu ligger de i blöt.
Annars är det cirkelsjal som gäller. Jag kämpar på med de sista lååånga varven. Den delen av diagrammet som syns är den som jag har kvar och naturligtvis är det ett rätt varv mellan alla varven också. Jag kämpar på och hoppas på ett avslut innan juli övergår i augusti.
Dessutom har jag stickat en strumpa också, juli-mönstret i sockklubben, den andra tänker jag sticka imorgon när jag ska ut på ett litet stickäventyr. Bilder kommer när jag äntligen har något FO att visa upp.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
du måste vara en riktig snabbstickare-eller så är jag långsam. Du hinner med så många vackra saker
Hälsningar Britta

marindi sa...

Underbara färger att spraka med till hösten! Snyggt med randigt under mönstret också!

Kämpa på med sjalen, den ser finfin ut den med :-)

Emilia sa...

Fina!

Agata sa...

Fantastiska färger! FAN-TAS-TISKA!! Nu fick jag lite inspiration till att sticka, även om jag inte hinner den närmaste tiden. (Vi håller på med det där som ni gjorde på vårvintern. Fast med 90 gäster och lågbudget. En omöjlig kombination som innebär massor med eget jobb. Stickning är trist nog det jag ägnar minst tid åt just nu...)

Kristina sa...

Halvvantarna är j bara hur snygga som helst!

metamorphosis sa...

Åh, de där halvvantarna ser ut att vara precis vad man behöver på hösten, varma och färgsprakande på samma gång!