fredag 17 juli 2009

En gökig dag

Dagen började bra med jordgubbsfrukost under äppelträdet. Nya Lantliv och lite underbar hemlig stickning. Jag har insett att det blivit för lite stickat den sista tiden och det gör mig rastlös och lite deppig. Därför har jag bestämt mig för att satsa lite mer på det som får mig att må bra resten av sommaren. Mycket mer garn och stickor med andra ord.
Mina julhyacinter blommar igen, jag trodde att de skulle blomma nästa vår men tydligen ville de göra mig lite glad. Doften är underbar, fast man får böja sig djupt ner och lukta för de är kostskaftade små raringar än så länge.

Efter en förmiddag av ogräsrensning (=balsam för själen) och en eftermiddag av div trista sysslor så gick vi på bio mannen och jag. Harry Potter och Halvblodsprinsen. Jag är ju ett hardcore-Harry-fan och jag måste erkänna att jag är besviken. Men jag kommer nog att gilla den bättre efter ett par tittningar. Det var mysigt att gå på bio och det måste vi också göra lite oftare.



Så här lockiga har mina pollisar varit idag, det är olidligt varmt och fuktigt både ute och inne. Jag vill bada! Förhoppningsvis hinns det med imorgon, jag är lovad både båttur i nya ekan och kräftor till kvällen, ett bad därimellan är precis vad jag behöver, ja och så lite mer stickning förståss...


3 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Åh, Jag var på Harry i ondags. Tyckte den var bra, men den är ju inte så spännande som de andra i och med att det aldrig blir nåt ordentligt avslut.

Hemliga Mamman sa...

Hejsvejs, här har du mig under mitt nya hemliga namn om du har lust att kika in. I dag återanvänder jag ett inlägg från gamla bloggen, jag ska snart gå och jobba och tog en genväg.Det var verkligen lätt och bekvämt, bara kopiera mig själv och klistra in. Jag kanske gör det igen om det är ord som går att återanvända. Gud vad miljövänligt! :D

Elisabeth sa...

Har man läst böckerna, blir det väl aldrig helt lika bra att titta på filmarna oavsett, i alla fall vad det min 8-åriga dotters reaktion (och min, får jag ärkänna)! Jordgubbsfrukosten däremot såg väldigt mysig ut....