tisdag 21 april 2009

"Ja nu är jag lite gladare." (Björne citat)

Jag fick liljor av mannen igår när han kom hem, det hör till ovanligheterna och jag passar på att njuta fullt ut. Liljor hör till favorit blommorna och den här var liksom extra fin på något vis.
Jag är snart på hälften av min axelvärmare, alla andra stickningar får stryka på foten så länge, det här är ju bara för roligt. (Kanske borde man suga lite mer på karamellen när det är roligt?)

Jag har fått sticklingar av min svärmor idag, blommorna nöp jag av de var alldeles för vackra för att slänga, lite färg i köket gör en alltid glad.



Jag samlade ihop lite krafter och sådde lite frön idag också. Det har inte blivit av förns nu men det känns inte som att det är någon stress när det fortfarande är is på vattenpölarna.
Jag försår inte så mycket, jag har inte plats helt enkelt. Idag blev det kryddor (massor med basilika) och lite grönsaker (squash och grönkål och broccoli).
Jag tror att jag ska lägga lite luktärtsfrö i blöt också, allt annat får direktsås senare.




Jag slutar med dagens första bild, min prickiga frukostbricka och helmatchade frukost. Bäst att passa på att njuta av det lilla och enkla här i livet när det känns som att det mesta går emot en. Jag får acceptera att jag är sjuk helt enkelt, det är många som har det mycket värre och nu har iaf mannen kommit hem!


7 kommentarer:

Ulrika sa...

Så fin din axelvärmare blir!
Jag har bara 3,5 uddar kvar och så tog garnet slut... suck.
Jag stickar med grövre stickor än det står i mönstret, det är väl därför.

Och så fick jag nåt ryck igår och bestämde mig för att inhandla diverse fröer och så. Var kom det ifrån?
Nåja. Jag kan behöva lite mer att göra. hahahaha :)

Kristina sa...

Det är alltid roligt med stickningar som flyter och som är roliga att ha i sina händer. Tydligen har du fått tag på en sådan nu. Frukostbrickan var ju bara för fin!

Zandra sa...

Mmm, snyggt! Hoppas du tillfrisknar snart! Å andra sidan blir det x-tra många härliga bilder mm på bloggen nu ;-)

Lina sa...

Hej!
Får jag vara lite fräck och fråga om lite hjälp? Såg att du var slöjdfröken...
Om du vill får du gärna kika in till mig, kanske kan du göra mig klokare, och gladare:)
Ha en bra dag och krya på dig!
/lina

Clara sa...

Ja, njut av att ha lite extra tid hemma! Även om ledig tid oftast bara är bra om man valt det själv, att vara sjuk eller arbetslös gör att man inte kan ta tillvara på det.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

En god och glad ha det bra hälsning från Koftan

Dödergök sa...

Ulrika! Mitt lin börjar också ta slut så vi kan ta varann i hand! Men jag tror att jag har lite mer någonstans.

Att stå med fingrarna i jorden en stund hjälper faktiskt mott stress så jag tyckte att det var ett bra ryck från din sida.

Kristina! Ja visst är det?! Ibland hittar man verkligen ett projekt att bli kär i.

Zan! Å tack! Jo så kan man ju också se det, men jag känner mig inte så jätteinspirerande direkt. :)

Lina! Jag har svarat dig på din blogg. tack för krya på dig hälsningen.

Clara! ja varför är det så? Jag försöker verkligen att inte tänka på jobbet men det är skitsvårt.

Tant Kofta! Å tack så mycket! :)