fredag 28 november 2008

Röd som blod, vit som snö

Inte så rostig utan mer mörkröd i verkligheten med mumsiga tweedpluppar i grönt.
Röd Debbie Bliss Luxury Tweed, vit ekoull både baby (sjalen) och tjockare och slutligen röd Rialto Aran också den från Debbie Bliss. Som mums.


Suddiga bilder på ren och skär lyx.
Jag försöker andas in lite lugn och ro inför helgen, försöker låta stressen rinna av mig.
Mamma och jag har ätit gooood mat och druckit glögg och tittat på Idol (första gången för mig, usch och fy säger jag bara).
Jag tänker inte göra en enda plan inför morgondagen, långpromenad och stickning that's it.
Min fina garn & te bytesvän Tina har köpt en till härva Teetee elegant till mig så nu stickar jag klart min underbara lila sjal, den blir mjuk och fin och alldeles underbar.
Imorgon hoppas jag på sol och ett lättare sinne.
Det har varit lite för tungt att vara en Dödergök den sista tiden.

1 kommentar:

desiree sa...

Så juligt det ser ut! Röda och vita garner, och ljus. Trevlig advent.