lördag 15 november 2008

Lördagsgodis

Solen skiner och trådarna är fästa, nu fattas bara ett litet bad sen är de redo att presenteras på bloggen.
Jag har inte provat än om baskern är för stor men det är nog bäst att göra det innan jag har stickat för långt.

Färgerna är så vackra tillsammans och det är så roligt att sticka flerfärgsstickning igen, även fast det är mycket svårare i alpaca.


Så här långt har jag kommit på min nya candle flame, det går inte snabbt men fint blir det även om garnet är lite vasst. Jag stickar mönstret ur huvudet med lite ändringar, jag tycker att det blir fint.




Min nya terapistickning växte både på längden och på tvären igår.
Jag behöver nog en härva till för att den ska bli tillräckligt stor. Jag stickar med dubbelt garn och jag ska avsluta med någon slags spetskant med pärlor. Garnet är precis så underbart som man kan tänka sig, jag skulle bra gärna sticka mig en tröja i samma garn så småning om.



Jag färgade lite garn här om kvällen, jag kännde att det behövdes. Det högra är det bleka orangea garnet som jag försökte sticka hourglass-sockorna i , jag tror att jag kommer att tycka bättre om det så här. :)
Nu är Halvblodsprinsen slut också, jag ska bara gå ut med hundarna i solen en sväng, sen är det dags för Dödsrelikerna.






8 kommentarer:

handarbetaren sa...

hallo, jag vill se bilder kråksockorna. går det? :) kråkor på rad, eller kanske Hedwig på rad?

Kristina sa...

Precis samma farger som jag har i alpacka, sa jag vet hur vackra de ar. Jag laste just ikvall att en kvinna fran Orkney avradde fran tvafargsstickning med alpacka, eftersom det ar svarare att fa det fint an med ull. Det var nytt for mig!

Dödergök sa...

Så fort kråksockorna torkat blir det bilder, jag lovar! :)

Anonym sa...

Åh, det var verkligen lördagsgodis, inte i en påse, men väl i en topp-blogg!

När jag skulle testa flerfärgsstickning första gången på lääänge så valde jag Drops alpaca: inte bra. Det är jättesvårt (tycker jag än), men det ser fint ut, din basker (och alla andra projekt ocks).

Fru P sa...

Snälla Dödergök, jag har själv en påbörjad enkel sjal enligt samma princip som din. Tänker avsluta med en fin kant, men har ingen aning om hur eller vad. Nu är du så god och beskriver hur du gör på din......

med nål och tråd sa...

Är det en godispåse eller besök i Willy Wonkas fabrik, nej det är garn...!! Jättefint!

Anonym sa...

Tänk att rosa och grönt är så
jäkla snyggt !

Britt-Marie sa...

Sitter här och känner det som jag ska drunkna av trötthet, tror det kan vara mörkret.

När jag såg detta inlägg fick jag en uppenbarelse, jag blir så lycklig av dina härliga färger så nu ska jag försöka bota tröttheten med rosa och lite grönt eller tvärt om. Färger gör en glad och du likaså.

Kram