söndag 2 november 2008

Kråkor på rad

Nu är lovet slut, imorgon börjar jag jobba igen. Det känns ganska tungt faktiskt.
Jag är tröttare än tröttast, jag sover alldeles för lite och tänker alldeles för mycket.
Idag försöker jag bara vila, sticka på roliga stickningar, lyssna på Harry Potter , slummra i soffan.
Min andra fågelsocka är snart färdig, å vad jag gillar de där kråkorna på rad!
Jag har börjat på en liten improviserad bomullskofta till systerdottern, jag använder mina rester av Sunny som blev kvar efter FLS. Kanske blir det något spetsmönster eller så blir det flätor nedanför det slätstickade oket. Just nu vet jag inte ens om hon vill ha den för vi blev ganska osams om en hårklippning i morse. Fast det brukar gå över ganska snabbt. :)

Det är så vackert ute just nu, jag önskar bara att jag var lite piggare så att jag skulle orka njuta fullt ut.
Jag måste nog erkänna att det blev lite för mycket jobb veckan före lovet sen har det varit alldeles för lite sömn alldeles för länge nu. Allt börjar komma ikapp.
Imorgon kväll kommer mannen hem, då ska jag sova oj oj oj. Sen ska han få ta hand om hundarna så att jag får sova ännu mer när jag inte jobbar.
Å ljuvliga vecka!




18 kommentarer:

PetraO sa...

Dina kråkor är helt underbara! Hoppas att du snart känner dig bättre. / Petra

Eva S sa...

Dina kråksockar är jättesöta! Och att du orkar vara så kreativ trots trötthet. Ta det lugnt och njut och sov mycket!
Kram
Eva i Lund

Anonym sa...

Dessa fågelsockar ÄR helt underbara - dregelvarning utfärdas härmed!!!
Hm, du stickar alltså hälen i efterhand? hm... just nu känns de där som något man skulle behöva på något sätt - kylan kanske?
Må så grankott... kramis ngn som mer eller mindre inte orkar sticka en maska just nu, suck. Känner mig frustrerad - förnamnet kanske? och naken utan stickning!!!

Clara sa...

kråkorna på rad är ljuvliga! Färgerna passar så fint ihop också, fina fina sockar blir det!

Emmas dagar sa...

Fåglarna på rad är så fina!

Assi sa...

Så himla fina!!

Anonym sa...

Va! ska du sova när han äntligen kommer hem?

Anonym sa...

Underbara sockor!
Jag älskar mönster, ju mer dessto bättre.
Du får mysa in dig i dem, vila upp dig och återkomma med nya krafter!

Kristina sa...

Oj, vad fint med kråkor! Jag känner igen dem från en märkduk, men har inte tänkt på dem i sticksammanhang. Verkligen jättefint!

SF sa...

Du gör så fina saker. Ta hand om dig i höstmörkret!

Anonym sa...

Vilka underbara sockor!!! Jag förstår inte hur du hinner med att sticka så mycket och så fina saker

Mian sa...

ÅÅÅHHHH vilka läckra kråksockar!!!
Helt suveräna.
hälsar en fågelskådare som definitivt inte kan hantera strumpstickor....

Anonym sa...

Vad söta de är...

Dödergökens lilla kråkor skulle ut och åka men de hade en som sticka *Ler*

Äh, dålig på att hitta på men jag tycker de var vackra/Ha det gott

Gårdsromantik sa...

Så underbara kråksockar du stickar!

Kram Maud

Fidiluren sa...

Himla snygga om du frågar mig!

Anonym sa...

Dina Kråk-sockar är ju helt underbara !

Hälsningar från Jämtland !

Anonym sa...

Det är precis sånt jag vill kunna göra. Men det kommer... kanske. Jag har en tävling hos mig som du kanske vill vara med i.

Dödergök sa...

Å vad gulliga ni är!
Nu är kråksockorna klara, bilder kommer så fort solen skiner!
Tack så mycket för alla fina kommentarer!