tisdag 14 oktober 2008

Fingervantar i Kaffe-Regia



Mönster; Fingervantar med extra lång mudd, mycket löst baserat på det här garnstudiomönstret. Det är så roligt att sticka fingervantar jag kan sticka hur många par som hellst. Snabbt går det också. Jag blev jättenöjd med passform och längd och garn och allt. Mycket användbara höstvantar.

Garn; Kaffe- Regia, jag har tappat bort banderollen så jag vet inte färgnummret. Nu när vantarna är klara väger de 48 g men jag behövde öppna ett nystan till för att få den sista tummen klar. Om man har mindre händer än mig, jag stickade efter large-alternativet, så räcker det med ett nystan och då måste jag säga att det blir väldans prisvärt.

Stickor; 2,25 mm Knit Picks harmony wood, Oh yes baby!



15 kommentarer:

Oban sa...

Verkligen helt underbara vantar.

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fina:-)
Jag tyckte att det blev lite knöligt att sticka fingrarna när jag skulle göra fingervantar. Stickorna kändes så stora och klumpiga tyckte jag. Det hela slutade med att jag repade upp alltihop. Nu när jag har köpt underbara strumpstickor i bambu kanske jag ska prova igen.

SF sa...

De är så snygga så jag vill helst slänga mig över mina Kaffe Fasset Regia nystan som jag har liggande redan ikväll... Har dock lite annat på stickorna som behöver bli klart först, så jag får väl lugna mig lite :).

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehe, gulligt med kissen. :)

Anonym sa...

Supersnygga! Det tycker tydligen katten också (de brukar ju vara kräsna...) :-) Jag tror inte att jag kan sticka fingervantar eftersom jag stickar så löst och då kommer nog fingerdelarna knappt att sitta fast vid vantdelen :-)

Anonym sa...

Ååå så läckra!

Alltså... jag får antingen sluta jobba så jag kan sticka allt fint jag ser överallt, eller så får jag sluta besöka stickbloggar. :)

Supersuperfina!

Bibblostick sa...

Så glad man blir av dom!

Anonym sa...

De blev verkligen jättefina! Härliga färger att njuta av i höst.

annalena sa...

Oj, vad snygga!! Har alltid tänkt att fingervantar är något man inte vågar ge sig på. Men det kanske man ska testa! När man ser dina fina i det härliga färgglada garnet blir man ju klart sugen!

Anonym sa...

Jag vet inget om stickorna, men jag härmas och säger "oh yes baby" om vantarna! Sååå läckra!

Kristina sa...

Jätteläckra vantar! Är garnet mjukt?

Eva S sa...

Oj så snygga! Kanske ska jag använda mitt nysta till ett par sådana....nångång i framtiden.
Eva i Lund

Anonym sa...

Fina vantar och söt katt!

Dödergök sa...

Hej alla!
Kul att jag kanske kan inspirera till lite fingervants-stickning, det är nämligen mycket lättare än vad man tror. Sjukt beroendeframkallande är det också.

Garnet är lagom mjukt tycker jag, det sticks inte men det känns att det är ett slitstarkt strumpgarn egentligen.

Den söta katten på bilden bor granne med vännen L och är sålunda en ytterst ytlig bekantskap, men söt är hon! :)

LadyNight sa...

Hösten skadar då inte av att man går omkring med varma och förgglada vantar. Jättefina måste jag säga :)