tisdag 16 september 2008

Sockmani

En färdig fågelsocka, en orange Hourglass från nya höstknitty och en egen randig liten vän.
Jag har drabbats av den svåraste sockmani, jag ska försöka hålla mig till de här tre paren men risken är ganska stor att jag lägger upp till ett par septembersockor ikväll.
Kanske är det golvdraget här hemma som gör det?
Jag har ett par färdigstickade, obloggade sockor på lut också. Galenskapen finner inga gränser. :)
Vad kul att ni gillar min alpacakofta, det gör jag med. Den är jättemysig att ha på jobbet nu när det är kulet och förkylningen forfarande har mig i sitt grepp.

11 kommentarer:

Nettan sa...

Fina sockor. Jag har precis stickat klart septembers ska blogga om dom lite senare, så nu väntar jag på oktobers. Nu får min gula topp lite ömhet en stund. Känns lite fånigt att sticka på en sommartopp när det är så kallt.

antfarm sa...

Jag har ju sett fågelsockan live jag :)

Gaaaaaaalet snygg!

Mian sa...

Åh så fina fågelsockar!
(hälsar en hängiven fåglskådare)

PetraO sa...

Hourglass är jag också väldigt sugen på - får kanske lägga upp ett par ikväll!

Fru P sa...

Herregud människa, hur hinner du med allt?!? Men heja, jag finner stort nöje i att kolla in dina skapelser. Tack för att du inspirerar mig!

Anonym sa...

Förstår dig, jag blir alldeles lycklig av en ny sockstickning, bara längtar till stickningen!
Så otroligt läckra sockor du har på gång!

Kristina sa...

Det verkar inte bara vara du som har sockmani! Var på La Belle, damkläder i Stenungsund igår.Där fanns olika varianter av mönsterstickade knästrumpor, maskinstickade förstås. De billigaste var från Odd Molly och de kostade över 600 spänn! Så sticka på och tyck att tjänar pengar hela tiden!

Kristina H sa...

Jättefina! Hur är Hourglass att sticka? Funderar på ett par fast gula. Mönstret är urläckert!

Anonym sa...

var med och tävla på min blogg!!!
http://emes.blogg.se/2008/september/tavla.html

Dödergök sa...

Hej kära bloggläsare! Kul att läsa att det finns fler sockgalningar där ute i landet.

För er som är sugna kan jag meddela att hourglass är en väldans rolig sockstickning, jag ska snart börja på första hälen. Mönstret är jättefint.

Anonym sa...

Ögongodis!
Som vanligt.
Å vad du gör fina saker!