lördag 20 september 2008

Restgarnsstrumpor med blommor och blad


Restgarnsstrumpor ligger nära mitt hjärta på något sätt, jag har skrivit om det förut och det stämmer fortfarande. Det känns fritt och inspirerande att sticka efter färg och struktur snarare än fancy banderoller.

Mönster; Eget simpelt strumpmönster, inga konstigheter inget fuss. Med broderad liten blomranka i kedjestygn på baksidan och ner mot hälen. Jättesköna att ha på sig när man fryser och är förkyld.

Garn; Rester av tre olika garn, Opal, Qualitas sock och Zitron handart. Jag gillar effekten av enfärgat ihop med randigt eller melerat garn.

Stickor; Strumpstickor 2,5 mm.


13 kommentarer:

ma sa...

Hjälp vad fina! Jag kanske härmas...

PetraO sa...

Underbara!

Bibblostick sa...

Läckra!

Anonym sa...

Vilka härliga sockor! Så glad man blir av dem!

Kristina sa...

Jag gillar också tanken på restgarnsprojekt. Dina sockor är jätteläckra!

Anonym sa...

Du gör fantastisk fina saker! Din blogg är också jätteinspererande! Tack för att Du gör o skriver så mycket läckert!
Anita på Gotland

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Att göra fina saker av det som egentligen inte räcker till nåt är en god tanke och handling som knyter an till gamla tider där man gjorde underverk av det lilla.

fale artut sa...

Störtmysiga sockar! Nu måste du bli frisk!

Anonym sa...

Fint med broderier på sockorna. De blir lite extra fina då såklart.

Eva i Halmstad sa...

Tänk att en bladranka kan göra så mycket.
Kom mailet fram?
Ha de så bra på dej.
Eva.

Anonym sa...

Jag fattar inte hur fort du sticksr egentligen. Du är som en manskin! Och snyggt blir det. Jag skriver konstigt fdör Bosse ligger på tangentbordet. Han har en env, is dag i dag.

Marias garnhändelser sa...

Åh, vad gulligt med den lilla slingan!

Dödergök sa...

Å vad gulliga ni är! Jag gillar mina randiga raringar. Grönt och rosa gör mig glad! :)