onsdag 20 augusti 2008

Här händer det grejer

Tack för alla glada tillrop och erbjudanden om drops alpaca i förra inlägget!
Jag har bestämt mig för att sticka så långt jag kommer med det garn jag har och sen om det behövs skickar jag ut ett sos i stickbloggvärlden.
Idag har jag varit på jobbet, det var precis som vanligt men ändå inte. Det är alltid lite specielt med ett nytt läsår, gamla elever har slutat och nya har börjat.
Det här är ju inte på något sätt mitt första lärarjobb, jag har jobbat i skolan i fem år av och till. Mestadels med slöjd och hemkunskap och bild, förra terminen jobbade jag jättemycket men ganska splittrat med massor av olika ämnen (mycket svenska, engelska och so). Det ska bli jättekul att vara slöjdfröken lite mer på riktigt, att kunna planera och genomföra undervisingen under ett helt läsår.
Imorgon börjar det på riktigt, jag känner ungarna sen tidigare så det är bara att tuta och köra.

När jag kom hem från jobbet stickade jag klart februaritröjan! Jaaaaa! Den passar och den är fin. Nu ska jag bara tvätta den och fixa lite, bla har jag inte riktigt bestämt vilka knappar jag ska ha.

En annan sak att bli glad av.....

Vännen L och jag ska ut på äventyr, höstens höjdpunkt, Håkan i Falun. Oh yes! :)

4 kommentarer:

maria carlander sa...

dina stickor brinner tjejen, bra jobbat! Och den bev verkligen hur fin som helst. Ser fram emot att få höra lite detaljer om storlek och ändringar och sånt, alt ska samlas i lilla facket "inför när jag tar tag i att sticka den jag med". Ha det gott!

Mikaela sa...

Alldeles underbar är din February sweater!! Jag har länge tänkt mig på en sån, men har inte riktigt vågat ta steget att sticka enl. ett engelskt mönster... Konsigt egentligen, jag tycker ju om engelska!! Men råkar du veta om det skulle finnas en svensk översättning på denna nånstans?? Jag skulle bli väldigt glad över ett sånt ;)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Snyyygg tröja! :) Du passade väldigt bra i den också av det jag kan se. :)

Emmas dagar sa...

Jättefin Februarikofta!

Kul med jobbet!