onsdag 16 april 2008

Garn

Mitt sockgarnslager har krympt. Det måste åtgärdas. Som tur är finns ju internet.
Tack vare Garnkorgen är inte sockgarnslagret så litet längre.
I ett infall av tillfällig sinnesförvirring klickades det här nystanet "On-line supersocke 100 HOLIDAY-COLOR" hem. Men jag tyckte faktiskt om det, glada karibiska färger och om man ska tro bilden på banderollen är det smalrandigt och just sådant sockgarn är jag ju svag för. Jag hoppas på ett passande mönster i sock-klubben.
Det här är ju inget sockgarn alls, det här är ju den gamle vännen kauni lace. Tre nya nystan, ett mörkbrunt, ett svart och ett ljusbrunt. De ska få vila sig i form en stund, sen ska jag sätta igång med en ny jättesjal, den här gången till mig själv. Jag har på senare år insett att jag passar väldigt bra i jordfärger, så en sjal i bruna naturtoner passar mig bättre än en grå. Jag har lite rester kvar av monstersjalen så det blir en randig islandsinspirerad sak, kanske i påfågelsmönster för jag gillar ju när färgerna går i vågor.
Det här är jag faktiskt riktigt uppspelt över, två nystan regia silk i svart. Väldigt lyxigt och klappvänligt sockgarn. Jag har lite olika idéer för de här små älsklingarna, kanske blir det ett par aprilhalvvantar från pulsvärmar-klubben eller så blir det ett par spetsmönstrade sockor. Måste bara sticka klart lite annat först. :)

4 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Mycket fina garner. Jag är nyfiken på hur Regia silk blir!

Anonym sa...

Gillar verkligen färgerna på Kauni lace. Vill känna på! Och visst är det så svårt att låta bli att påbörja något när fina garner dimper ned i brevlådan! Haha.

Linda sa...

Vilka härliga garner! Jag blir sugen på att prova Kauni Lace, har inte stickat i det, bara "vanliga" kauni, effektgarnet. Det gillade jag. Och din monstersjal är fantastisk!!!

Dödergök sa...

Emma dagar! Jag med! Jag kan knappt bärga mig, vill provsticka nu på en gång.

Sandra& Linda! Jag gillar verkligen Kauni Lace, har inte stickat i något annat Kaunigarn men jag gillar att det känns lite strävt men ändå mjukt.