tisdag 22 april 2008

Ett tappert försök att bli lite snällare och gladare

Vännen L har fått sitt paket idag. Hon passade så bra i monstersjalen och glad blev hon.
Tänk vad lätt det är att göra någon man tycker om glad.
Jag har upptäckt att det är svårare att göra sig själv glad. I ett tappert försök satt jag ute i solen på min lunchrast och stickade på Quill lace-sockorna, påskmönmstert i sock-klubben. Lite gladare blev jag.

Kanske inte riktigt så här glad men man kan ju alltid låtsas inför kameran, eller hur? ;)
Idag har jag varit till optikern och testat synen och tittat på nya brillor. Om ni lovar att inte skratta visar jag kanske bilder på huvudkandidaterna imorgon. Det är lite känsligt det där med nya glasögon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Jag slog in ett paket idag i precis samma papper!

Kul att du tittade förbi min blogg. Snälla ord värmer alltid.

Eva i Halmstad sa...

Spännande med nya glasögon, de är ju en så stor del av jaget.
Må så gott.
Eva.

Efwa - Medea sa...

söta sockarna blir. De är verkligen sköna i bomullsgarn!
Det blir spännande att se vad du ska testa för glasögon. Det brukar vara lite pyssel innan man hittar de som är en själv.
Ha en bra dag!!

Sömsmånen sa...

Fina sockar. Ser fram emot att få se glasögonen. Jag har precis gått igenom det samma. Önskar att jag hade haft min blogg då,verkar som en bra idé att få lite respons från neutrala människor som inte känner en.