måndag 24 mars 2008

Lugna puckars Mosebok

Så här stämningsfullt ser det ut i gökboet nu så här en Annandag påsk. Myspysbelysning och lite hemlisstickning. Eftersom jag ändå kommer avslöja min identitet i det sista paketet känns det riskfritt att visa upp vad jag håller på med. Riktigt Dödergökiga halvvantar ( jag tar verkligen varje tillfälle i akt för att få sticka ett par, det är nästan sjukligt) i mångfärgat Fabel och z-tvinnat tvåtrådigt ullgarn från Kampes. Jag har tagit ett traditionellt nejlikmönster och gjort det till mitt eget. Jag hoppas att de ska falla hemlisen i smaken.
Ikväll kommer mannen hem, jag har nästan glömt bort hur han ser ut. Så länge sen var det vi sågs. (Iaf känns det så.) Det här påsken har verkligen gått i stillhetens och stickningens tecken. I vanliga fall tillbringas de flesta högtider med min stora stökiga familj så det här har verkligen varit en annorlunda påsk.
Jag har stickat massor, gått långpromenader med Charlie (idag tillsammans med vännen L och det var riktigt mysigt), gosat med bebbar och knarkat You Tube. Jag har äntligen förstått tjusningen med detta fenomen och jag har tillbringat många timmar med att söka fram musiken från förr och nya favoriter. För att bara nämna några av påsken självklara höjdare Red House Painters- Katy Song (Hur hade jag kunnat glömma bort hur bra den är?! Ofattbart.) och så Håkans nya så klart och underbara söta Maia.

3 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Hej där, det var ju snällt att du tyckte att vi såg rockiga ut på vårat bröllopskort. Du ser rätt rockig ut själv på ditt kort, du ser inte ut som en stickartyp.
Fast den andra som jag vet som stickade så där mycket var min farmor.:)
Jag har nog ingen koll på trenderna, för jag har förstått att det är rätt coolt att sticka nu för tiden.

lillstrumpa sa...

Oj vad länge sen jag lyssnade på Red House Painters...det måste jag genast råda bot på!

Å superfina vantar :-)

Dödergök sa...

Dentatuerademamman! He he du vet väl att stickningen är det nya heroinet?! Det är jag och Iggy Pop som håller på. ;)Snart kommer det är öppnas avstickningskliniker och hem och skola kommer att skicka ut varningsfoldrar.

Lillstrumpa! Det är alldeles för lite RHP nu för tiden över lag tycker jag.
Tack angående vantarna, jag hoppas att min hemliga vän ska gilla dem också.