torsdag 27 mars 2008

Ibland är man bortskämd!

Idag låg det två paket i min brevlåda. Ett hemligt och ett som jag betalat själv.
Min fantastiskt fina och lyhörda hemlis hade skrivit ut mönstret till den fantastiska sjalen från senaste Knitty åt mig. (Precis som jag bad om.) Dessutom fick jag tre underbara mjuka och citruskrispiga nystan med Gepard cottonwool.

Färgerna gör sig inte riktigt rättvisa på bilden för min kamera ville ladda batteriet så det var bråttom att få till några bilder. Men de passar mig alldeles utmärkt. Vad jag ska göra av dem är en helt annan femma, hade jag haft en bäbis hade det varit självklart. En smalrandig kofta med matchande strumpor. men nu får vi se. Tillsvidare ska jag bara klappa och drömma.

Tack så mycket fina hemlis!

Det andra paketet var från Garnhärvan. En härva till av Lacegarnet från Handpainted yarn till min gröna spetssjal, två nystan Regia i Kaffe Fasset-färger och en härva handfärgat sockgarn till min hemlis. Jag hoppas att det faller henne i smaken jag har läst på hennes blogg att hon gillar höstfärger.

Nu ska jag dra iväg och beskära äppelträd medans solen skiner. När jag kommer hem ska jag fortsätta klappa mitt hemlisgarn. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga garner, både de fådda och de köpta!

Jag är också lite sugen på både den Kaffe Fasset färgen och det gröna från handpaintedyarn... men just nu har jag garn så att jag klarar mig för den allra närmaste tiden :)

Eva i Halmstad sa...

Vilka härliga färger.
Vilken vaken hemlis du har, mönstret är skoj att sticka.
Ha de gott och gosa lite med Meja från mej.
Eva

Sillen stickar sa...

Hej min stickidol!
Kul att du har fått garn och mönster, jag förstår ditt sug efter att få börja. Hittills är inte mönstret så svårt. Sockgarnet är grymt fint.
Jag har också beställt handpainted garn men kunde inte vänta på det för att börja på sjalen. så nu blir det en grå bassjal(flummigt ord om man läser ihop det).
Ha det så gott.
/Cilla

Dödergök sa...

Ilsefin! Jag har tvekat lite fram och tillbaka angående Kaffe Fasset garnet men nu har jag sett så många strumpor i det att jag bara fick lov att ge mig. Riktigt kulturtantig kommer jag att känna mig när jag stitter där med mina självrandade jordfärger. :)

Eva i Halmstad! Ja min hemlis är fin hon! :) Jag längtar efter att sätta igång med sjalen men jag ska ha diciplin och stick aklart lite annat först. 1 April har jag satt som startdatum för mig. Jag gosar så gärna med Meja hon ligger där i skrubben och myser med bebbarna.

Sillen stickar! Ah tänk att få vara någons stickidol, det känns hedersamt men samtidigt lite pressande.. ;) Jag lääängtar efter att få köra igång med sjalen, din ser ju så fin ut!