fredag 25 januari 2008

Lite fredagsmys

Helgen börjar bra med sol och tulpaner.
Nästan så att den här göken har vårkänslor ska ni veta.
Jag har öronen fulla av popmusik och magen full av fiskbullar.
Sämre kan man ha det.

Vad mycket bättre allt känns efter lite städning och piff.

Särskillt rosa piff...

Jag vill väva! Måste skärpa till mig, det sitter ju en alldeles fin fin varp i vävstolen som inte blivit skedad och framknuten på nästan ett år. Jag skyller på att det är så mörkt i vårat sovrum under vinterhalvåret. Men vilken dag som hellst nu, vilken dag som hellst.

I brist på sockstickning får det väl kanske bli en läshelg. Jag väntar på ljusbrunt Fabel till februarisockorna i sockklubben, men Yll o Tyll väntar på en garnstudio-leverans så då får jag också vänta snällt. Jag väntar gärna i sälskap av Hannu (Å älskade Hannu, jag bara måste läsa hans böcker om och om igen, snälla skriv nåt nytt Hannu!) eller Karin Berglund (Å gulliga Karin Berglund, om ni någon gång skulle få chansen att gå på en föreläsning med henne så gör det, hon är underbar!). Harry Potter spar jag på, känner på mig att jag kanske inte är i tillräcklig psykisk balans för att läsa den just nu. Men det är svårt att hålla sig.

Amaryllisar är precis lika vackra i januari, kanske ännu vackrare. Den här har jag drivit från lök ända sen i Oktober. Nu blommar den. Perfekt vit med limefärgat svalg och några rosa strimmor. Jag kan bli lyrisk för så mycket mindre.
Trevlig Helg!



Popmusik
Balladen om Gustav Blom Evert Taube
Shane McGowan Hästpojken
My Valentine Timo Räisänen
Augusti i helvetet Håkan Hellström

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Åh! Hur kan du hålla dig med Harry Potter?! Jag och sambon var tvugna att läsa den högt för varandra för vi bråkade om den så fort den kom :D Men den som väntar på något nytt väntar aldrig förlänge och du verkar ju ha andra godingar (har inte själv läst något av dem, men du själv verkar ju glad i dem) att fördriva tiden med!

Anonym sa...

Hoppas att ditt sockgarn dyker upp snart. Jag vill se hur dina sockar kommer att bli (det lät så vackert när du beskrev dem...).

Tänk på att mönstret drar ganska mycket garn. Så att det räcker till båda.

Ha det bra.