onsdag 12 december 2007

The lovely Mrs Beeton





Jag pausar lite i julklappsstickningen med ett par ljuvliga Mrs Beeton-muddar från Knitty. Jag stickade ett par förra året som julklapp till brorsans tjej och ända sen dess har jag längtat efter ett par egna. Igår infann sig inspirationen. (Eller så ville jag bara fly från världens tråkigaste och längsta benvärmare som visserligen blir precis så som jag tänkt mig men Jisses vad segt det är!)
Dom är stickade i rätt stickig 80-tals mohair (cerise= present från fd hemlis orange= fynd hos Å) men vad gör det när färgerna är dom exakt rätta. Jag är helt galet kär i dem, fick till och med lov att måla naglarna bara för att det skulle ju vara sååå fint till. Ceriserosa och orange är för tillfället min absoluta favorit färgkombination. Jag blir glad av färg så är det bara, jag blir glad av sol också. Som ni ser på bilderna skiner solen i Dalarna i dag. Det var längesen som morgonpromenaden var så här njutbar. Nu ska jag äta fiskbullar och lyssna på popmusik.
Kram!

11 kommentarer:

Ilsefin sa...

ibland behöver man en paus-stickning för att komma ihåg hur himla roligt det är att sticka :)

Och dina muddar är supersnygga! Härliga färger som gör en glad så här i vintermörkret!

desiree sa...

Coola! Och vilken härlig kontrast mot de fantastiskt fina tvåändsstickade.

Eva i Halmstad sa...

fina muddar , har inte lagt märke till att de varit pärlor på Mrs Beeton innan , snyggt.
Ha de gott, Eva.

Åsa sa...

Toksnygga som göken brukar säga!! Färgerna är underbara tillsammans och med solen som skymtar kan man ju inte bli annat än superglad.

Clara sa...

Skitsnygga! Färgerna gör en verkligen glad!

Tvärslå sa...

Såg en äldre dam(faktiskt) på stan med några slags kalasbyxor - värsta coolaste stickade jag sett i en massa mönster och färger som gick åt lite dova hållet,och en kjol som slutade mitt på låret.
Helhäftigt med egna stilen,särskillt när damen ifråga var runt 60 år.
Ger mej sjutton på att dina benvärmare kommer att ligga i klass med hennes bralls.

Anonym sa...

NÄMEN!!!
Vet du vad jag håller på o stickar? Ett par MRS BEETON - med den inre volangen orange o den yttre rosa! O mudden melerad!

Jag tror jag svimmar! *duns* Ett ögonblick började jag undra om jag gjort klart dem o lagt ut bilder av dem på bloggen, men så insåg jag att det var DIN blog!

GLAD LUCIA!

Strumpstickan sa...

Underbara färger på en underbar modell:)

Dödergök sa...

Oj vad med kommentarer! Kul att jag kunde sprida lite färgglad-glädje så här i decembermörkret! :)
Ni gör mig alltid så glad med era hälsningar och tillrop ska ni veta! Kram på er bloggläsare!

lillamy_igen sa...

Hej
Kan du hjälpa mej med översätningen på dess juvliga saker. Jag har dysleksi och jobbigt med enelskan. Hälsningar Christina Eriksson
malinsmamma@hotmail.com
ps tack på förhand

Randiga Tråden sa...

Helt underbara muddar, min favoritfärg.