lördag 8 december 2007

I tur och ordning

Igår blev vi bjudna på middag hos Å&A. Det var mycket trevligt och gott. Jag hade inte tagit med mig någon stickning men det kunde Å råda bot på. Hon stickar dock-kläder till sin systerdotter och jag passade på att sticka en dock-klänning jag med. I härlig pastell-akryl så klart. Hoppas den passar M:s docka.
Så här ser min kalenderstickning ut nu, jag har fortfarande inte en aning om vad det är för någonting och det känns bara skönt.
Jag bjussar avslutingsvis på en smygtitt på min bytesväska. Jag är så tokigt nöjd med hur garnet blev efter maskintovning. Mjukt och fluffigt. Nu hamnar den nog en stund i stickkorgen tills julklapparna är färdiga, sen ska jag sy foder och tillverka handtag, jag hoppas att min väskbytarkompis blir glad.

6 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Vilken söt klänning du gjort, den ser så flickig ut.
Ha de gott i dag, de är lördag, Eva.

desiree sa...

Kalenderstickningen är inte helt olik en socka.

Åsa sa...

Väskan ser väldans snygg ut. Ska bli kul att se den helt färdig. Små tjejer ääälskar stickade dockkläder fast min tjej tror att allt blir färdigt på ett kick.

Agata sa...

Fin dockklänning! Även om materialet kanske inte var det roligaste. Men det är ju tvättbart, och inte som min mammas dockklänningar från barndomen i stabbigt, filtat yllematerial. Omöjliga att tränga på minsta skipper-docka.

Ska bli spännande att se vad kalenderstickningen slutar i. Min egen ligger efter några dagar, så i morgon ska jag kalendersticka ordentligt.

Anonym sa...

Vilken superfin väska :-)Väntar på att få se den färdig med foder och allt.

Ha en trevlig 2:a advent.

Dödergök sa...

Eva! Tack! Det var ju bara så kul att sticka dock-kläder och snabbt går det!

Kd! Jag börjar fundera på om det är en julstrumpa, eller ett bananfodral...

Åsa! Å tack. Jag gillar den och min idé om hur den ska bli när den är klar, vi får väl se om jag kan genomföra den...:)

Agata! Tack. Hur illa jag än tycker om akryl känns det som att det funkar till dock-kläder.

Ulricha! Å tack! Jag väntar som sagt också på att jag ska ha tid att pyssla klar den.