måndag 17 december 2007

Heart shaped box






Jag tycker om hjärtan oavsett vilken årstid det är, men det är någonting särskillt med hjärtan och jul. Jag var ju och rotade i mitt lager med lappar och av det jag hittade sydde jag några olika hjärtan. Alla utom "god jul hjärtat" kommer nog att få hänga med lite varstans även långt efter jul. Jag har ju nämnt det förut att vitt mörkrött och svart är mina favoritfärger när det handlar om inredning så på det sättet är det nästan alltid jul hemma hos mig. :)
Jag pyntar och pysslar på, för första gången ska släkten komma hit till oss på julafton och det ska bli så roligt och skönt att få vara hemma hos sig själv. Trist nog åker mannen och jobbar på julaftonskväll och blir borta en vecka så min plan är att ha det färdigstädat och pyntat tills på torsdag så att vi kan ha en mysig "förjul" tillsammans i helgen.
Igår gjorde vi polkagrisar vännen Å och jag, det var så kul! Det var premiär för oss båda och vi var livrädda innan vi började men jag brännde mig bara måtligt på tummarna och det var så värt det! Kan det bli lyxigare än att kunna bjuda på sina egna hemmagjorda polkagrisar? Se så fint de matchar min randiga duk på köksbordet också. (Alla bilder är som vanligt klickbara.) Jag älskar den där duken och det brukar åka på ett par gånger på sommaren också för det känns som slöseri att väva för att bara ta fram en gång om året.
Ikväll har jag bestämt att jag ska sticka klartdom där uschlans benvärmarna. kanske skulle en glöggliva upp det hela.... :)

4 kommentarer:

Åsa sa...

Åh vad du är duktig! Undrar om det är för att man börjar bli "gammal" som orken inte vill infinna sej. Men jag är en vår och sommarmänniska som bara längtar till andra sidan nyår. Det ser så himla stämningsfullt ut hemma hos dej. Ha det så gott./Åsa

Agata sa...

Hjärtan är fina! OCh dina var väldigt fina. Ska nog leta mig fram till symaskinen en gång till och såtadkomma något liknande. Dessutom har jag ju några PIF-presenter att knåpa ihop...

Jag kanske får lite ork efter helgerna.

desiree sa...

Den där duken var som gjord till polkagrisarna, eller om det var tvärtom.

Dödergök sa...

Åsa!För det första tack! Och för det andra jag är inte ute efter att spä på någon slags julångest med mina juliga inlägg. Alla är olika, jag gillar tex jul mer än vad jag gillar 30 graders värme. Hoppas att du får en fin och lugn jul hemma hos dig! :)

Agata! Å tack. Just nu bor min symaskin på vardagsrumsgolvet, den är lättare att hitta då...tex med stortån om man inte ser sig för.. ;)
Hoppas att du får en vilosam jul så att du orkar pyssla med det du känner för.

kd! Duken är ju en julduk, så det är kanske den som är gjord för polkagrisarna...;)