torsdag 8 november 2007

Knasiga sockor och lustig hund


Jag har varit lite tyst den här veckan, det beror dels på jobb och dels på datorhaveri. Men nu är jag tillbaka. Jag utlovade ju bild på mina knasiga tvåändsstickade sockor och så här ser de ut på. Nu har jag plockat upp maskor och börjat sticka foten på den ena. Riktigt kul stickning. Jag stickar på riktigt grova stickor (nr 4) för att jag sen ska kunna filta dem en smula. Det är mest tvåändsstickningarna som växer för tillfället och tur är väl det för nu har jag lagt upp till ytterligare ett par vantar. Gotländskt rosmönster och bla Kampes 2 trådga z-tvinnade garn. Imorgon ska jag inte jobba (vad jag vet iaf) så jag tänker ta en riktig mysförmiddag med lång hundpromenad och soffstickning efter det. Jag satsar på att bli klar med mammas halvvantar och mannens andra gråa fabel socka imorgon, det känns lite lagomt fredagsmysigt så där.
Egentligen har jag en hel del tankar och funderingar som jag vill dela med mig av men det får bli en annan dag när jag är lite mer pigg, nu ska jag sticka ett par varv till innan sängen.

Inga kommentarer: